نسخه چاپی

مشاور اوباما: كنگره باید ایران را رها كند

عکس خبري -مشاور اوباما: کنگره بايد ايران را رها کند

مشاور ارشد رئیس جمهور آمریكا روز گذشته تاكید كرد كه كنگره باید تلاش خود برای دیكته كردن كل سیاست خارجی آمریكا به خصوص مذاكره با ایران برای پایان یافتن برنامه هسته‌ای را متوقف كند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، "دن فیفر" دستیار و مشاور ارشد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه ان بی سی تصریح کرد که کنگره باید تلاش خود برای دیکته کردن کل سیاست خارجی ایالات متحده به ویژه مذاکرات با ایران با هدف پایان برنامه هسته ای اش را متوقف نماید.

وی بار دیگر به تهدید اوباما اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور آمریکا در صورتی که کنگره به رهبری جمهوریخواهان تدابیری را تصویب کنند که موجب اعمال تحریم هایی علیه ایران شود، آن هم در شرایطی که مذاکرات هسته ای ادامه دارد، آن را وتو خواهد کرد.

اظهارات مشاور ارشد اوباما در شرایطی است که پیش از این لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه کارولینای جنوبی گفته بود که "نمایندگان می خواهند پیامی را برای ایران بفرستند." گراهام همچنین یک معامله را به اوباما پیشنهاد داده مبنی بر اینکه اگر اوباما موافقت کند تا هر گونه پیمان هسته ای با ایران برای تصویب نهایی به کنگره ارسال شود، وی نیز طرح هایی را که برای اعمال تحریم های پیشاپیش علیه ایران، آماده کرده است، مطرح نخواهد کرد.

ولی فیفر در واکنش به این اظهارات گراهام، تصریح کرد: چیزی که لیندسی گراهام دوست دارد انجام دهد این است که او دوست دارد همه تصمیمات سیاست خارجی آمریکا را بگیرد و دوست دارد که فرمانده کل قوا باشد.

دستیار ارشد اوباما همچنین افزود: طرح تحریم های ایران در شرایط کنونی می تواند به سیاست خارجی آمریکا فراتر از ایران نیز لطمه بزند. این هیچ معنایی ندارد که در شرایط کنونی، کنگره بخواهد از این توافق عقب نشینی کند چرا که این مساله آمریکا را در وضعیت بدی قرار خواهد داد نه فقط در خصوص تعامل با ایران بلکه در زمینه تعامل با جهان، چون ایران می تواند به جهان اعلام کند که آمریکا در مذاکرات قصد فریبکاری داشته است. اگر این اتفاق بیفتد، این مساله دیگر برای ما سخت خواهد بود که رژیم تحریم ها در سراسر جهان را حفظ کنیم.

۱۳۹۳/۱۰/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...