نسخه چاپی

گفت‌و‌گوی صمیمی رییس جمهوری با مردم در مترو تهران

عکس خبري - گفت‌و‌گوي صميمي رييس جمهوري با مردم در مترو تهران

رییس جمهوری با تأكید بر این‌كه دستیابی به هوای سالم و مطلوب نیاز به كمك همه مردم دارد، گفت:‌ مشكلات زیست‌محیطی فراوانی وجود دارد كه در یكسال و نیم گذشته اقدامات فراوانی برای حل آنها انجام شده، اما برای رسیدن به نقطه مطلوب نیاز به حضور و كمك همه مردم داریم.

به گزارش نما، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه و به مناسبت روز هوای پاک پس از حضور در قطار شهری «مترو» برای رسیدن به محل کار اظهارداشت: پیش از این و در دوران قبل از ریاست جمهوری گاهی اوقات از وسیله نقلیه عمومی استفاده می‌کردم و مترو وسیله خوبی است که در اختیار مردم قرار گرفته و سالیان بسیاری برای راه‌اندازی آن تلاش شده است.

رییس جمهور پیش از شرکت در جلسه شورای عالی محیط زیست که امروز برگزار می‌شود، افزود: امروز استفاده مسئولان از وسایل حمل و نقل عمومی به مناسبت روز هوای پاک نمادین است، برای اینکه مردم توجه کنند که باید به یک هوای سالم و مطلوب برسیم و یکی از راه‌های رسیدن به این نقطه استفاده از وسایل نقلیه عمومی و استفاده کمتر از وسایل نقلیه شخصی است.

روحانی ضرورت توجه به زمین، آب و هوای پاک را خاطر نشان ساخت و اظهار امیدواری کرد که این روز آغاز توجهی از سوی مردم و مسئولان برای مبارزه با آلودگی هوا و تلاش همگانی و دلسوزانه برای رسیدن به نقطه مطلوب باشد.

رییس جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص صحبت‌های رییس‌ جمهور با مردم در داخل قطار شهری، گفت: این اتفاق بسیار خوب بود که ناگهان با جمعیتی روبه‌رو شویم که خواسته‌هایی دارند و از پیش درباره اولویت‌هایشان نیز فکر نکرده‌اند. برخی از این خواسته ها که مطرح شد، قابل پیگیری است.

روحانی گفت: برخی راجع به سیاست خارجی نظر داشتند و می‌خواستند که مذاکره ادامه داشته باشد، برخی راجع به شرایط مترو و ازدحام و شلوغی بیش از حد در برخی ساعات گلایه داشتند، برخی راجع به دانشگاه و کنکور و مشکلات مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نظراتشان را مطرح کردند و خانمی راجع به اخلاق عمومی در جامعه و اقداماتی که باید انجام شود، سخن گفت.

لازم به ذکر است، در این حضور سرزده، رییس جمهوری به همراه خانم معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست، حد فاصل ایستگاه آزادی تا ایستگاه امام علی(ع) را با قطار شهری طی کردند و رییس‌ جمهوری با قرار گرفتن در کنار مردم ، پای صحبت‌های آنها نشست و دیدگاه‌هایشان را درباره مسایل روز شنید.

۱۳۹۳/۱۰/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...