نسخه چاپی

فاصله داعش ‌از مرزهای ‌ایران زیاد است

عکس خبري -فاصله داعش ‌از مرزهاي ‌ايران زياد است

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: گروهك داعش مستقر در عراق از مرزهای ایران بسیار زیاد فاصله دارد و ارتش این كشور با اقتدار در حال عقب راندن این گروهك از مناطق تحت تصرفشان هستند.

به گزارش نما به نقل از فارس، سردار قاسم رضایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با همکاری مردم و تلاش مسئولان امنیتی، سیاسی و اجتماعی سیستان و بلوچستان امروز شاهد یک امنیت قابل قبول در سیستا‌ن و بلوچستان هستیم.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان یک هزار و 200 کیلومتر مرز خشکی و 300 کیلومتر مرز دریایی با کشورهای همسایه دارد، افزود: تهدیداتی که از مرز عراق داریم عمدتا از شمال منطقه است که شامل ورود کالاهای غیرمجاز یا حضور گروهک‌های تروریستی از جمله پژاک می‌شود که با توجه به هماهنگی‌ها و توافقات صورت گرفته، نیروهای مرزبانی عراق عملیات‌هایی را در این مناطق برای پاکسازی انجام خواهند داد.

این مسئول اضافه کرد: گروهک داعش مستقر در عراق از مرزهای جمهوری اسلامی ایران بسیار زیاد فاصله دارد و ارتش این کشور با اقتدار در حال عقب راندن این گروهک از مناطق تحت تصرفشان هستند.

وی سطح امنیت منطقه را مطلوب عنوان کرد و گفت: هدف از سفر هیئت عراقی به ایران و بازدید از مرزهای شرقی به منظور تبادل تجربیات در زمینه حراست از مرزها صورت می‌گیرد است و در چند ماه گذشته بسیار مقتدرانه عمل کرده به نحوی که امروزه اشرافیت بالایی به مرزهای خود دارد.

وی افزود: امروزه شاهد اجرای سه راهبرد ارتقای عملیاتی، ارتقای تعامل درون‌مرزی و برون‌مرزی و کاهش آسیب‌پذیری مرزها در مرزبانی سیستان و بلوچستان هستیم.

رضایی گفت: مکان‌هایی که فاقد امکانات مرزبانی است ‌با حضور پهپادها و گشت‌های محسوس و نامحسوس کنترل می‌شود.

فرمانده مرزبانی و رئیس پایانه‌های مرزی کشور عراق به همراه فرمانده مرزبانی کشور امروز به سیستان و بلوچستان سفر کردند تا از برخی نقاط مرزی شرق کشور بازدید کنند.

۱۳۹۳/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...