نسخه چاپی

پرداخت یارانه به ازای نگهداری هر كودك

قائم مقام معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از پرداخت 175 هزار تومان در ازای نگهداری كودكان در خانواده های متقاضی خبر داد و گفت: 13 هزار كودك بدسرپرست در خانواده ها ساماندهی شده اند.

به گزارش نما به نقل از مهر: قائم مقام معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از پرداخت 175 هزار تومان در ازای نگهداری کودکان در خانواده های متقاضی خبر داد و گفت: 13 هزار کودک بدسرپرست در خانواده ها ساماندهی شده اند.

حمیدرضا الوند افزود: در حال حاضر 23 هزار کودک تحت پوشش و نگهداری سازمان بهزیستی هستند که 58 درصد آنان ساماندهی شده اند.

وی با اشاره به اینکه 87 درصد این کودکان بد سرپرست هستند، تاکید کرد: سازمان براساس برنامه ریزیهای انجام شده زمینه زندگی این کودکان در درون خانواده ، اقوام نزدیک را فراهم کرده بطوریکه تا کنون 13 هزار کودک از این طریق ساماندهی شده اند.

الوند تاکید کرد: مددکاران بهزیستی بعد از واگذاری کودک به خانواده جایگزین ، اقوام و یا فرزند خواندگی ، به طور مرتب هفتگی و ماهیانه بر نحوه نگهداری کودکان نظارت کافی دارند و البته حمایتهای لازم را نیز انجام می دهند.

قائم مقام معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از پرداخت 175 هزار تومان در ازای نگهداری هر کودک در خانواده جایگزین خبر داد و گفت: چنانچه کودک بد سرپرست در خانواده ای نگهداری شود که شرایط مالی مناسبی نداشته باشند با نظر مددکاران ماهیانه مبلغی به عنوان کمک خرج کودک به خانواده پرداخت می شود.

به گفته الوند، از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 800 کودک بد سرپرست به سرپرستی دائم و موقت خانواده های متقاضی در آمده اند که تا پایان سال تعداد این کودکان بسیار بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد خانواده ها متقاضی کودکان زیر دو سال هستند، افزود: همین موضوع پذیرش سایر کودکان را دچار مشکل می کند که البته با فرهنگ سازی و مشاوره های انجام شده تا حدودی این مشکل برطرف و خانواده ها کودکان بالاتر از این سن را نیز قبول می کنند.

۱۳۹۳/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...