نسخه چاپی

باروری ابرهای تهران پس از ۲ سال

مدیرعامل شركت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینكه اگر شرایط مساعد و درصد رطوبت مناسب باشد باروری ابرها در استان تهران بعد از گذشت حدود ۲ سال صورت می‌گیرد، گفت: حجم مخازن سدهای تامین‌كننده آب استان تهران با ۵۴ میلیون مترمكعب كاهش نسبت به پارسال نشان از وضعیت نامناسب بارش و مخازن سدها دارد.

به گزارش نما به نقل از فارس، خسرو ارتقایی در خصوص اینکه آیا به غیر از چند استان که باروری ابرها انجام شده در تهران نیز این موضوع انجام خواهد شد، گفت: بارش‌های تهران حتی در مقایسه با دو سال اخیر که سال‌های خشکسالی و کم‌آبی استان تهران بوده، کاهش یافته است، به طوری که حجم بارش‌های تهران و البرز در حال حاضر ۹۶ میلی‌متر ثبت شده است و این میزان در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته با کاهش ۱۵ درصدی مواجه است. وی افزود: طرح باروری ابرها شرایط خاص خود را دارد، به طوری که برای این اقدام حتما باید شرایط جوی مساعد و درصد رطوبت هوا نیز به‌گونه‌ای باشد که بتوان این اقدام را با چند پرواز مخصوص انجام داد.

ارتقایی اضافه کرد: در صورت وجود سامانه مناسب بارشی به ویژه در غرب استان تهران این پروازها که تصور می‌شود سه تا چهار پرواز باشد را بتوان در آینده نزدیک و بعد از گذشت حدود ۲ سال انجام داد. ارتقایی با اشاره به کاهش ۵۴ میلیون مترمکعبی حجم سدها در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته گفت: حجم سدهای تامین کننده آب استان تهران به حدود ۳۵۷ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: حجم آب موجود در مخزن سدهای پنج‌گانه استان تهران شامل امیرکبیر و طالقان در غرب تهران و سدهای لار، لتیان و ماملو در شرق تهران با کاهش ۵۴ میلیون مترمکعبی در مقایسه با حجم ۴۱۲ میلیون مترمکعبی زمان مشابه سال گذشته، به حدود ۳۵۷ میلیون مترمکعب رسیده است.

۱۳۹۳/۱۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...