نسخه چاپی

هشدار تركیه به فیس‌بوك

دادگاه تركیه به فیس بوك هشدار داد كه اگر صفحه های توهین كننده به پیامبر اسلام(ص) مسدود نشوند دسترسی به كل شبكه‌های اجتماعی در تركیه مسدود خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، شبکه «تی آر تی» ترکیه گزارش کرد که دادگاهی در ترکیه به فیس‌بوک دستور داده است تا شماری از صفحات توهین کننده به پیامبر اکرم (ص) را مسدود کند و همچنین حکم کرده است در صورت عدم توجه به این حکم، دسترسی به این شبکه را به طور کل مسدود کند.

این حکم دادگاه روز یکشنبه (دیروز) به درخواست یک دادستان صادر شده است و تاکنون هیچ یک از مسوولان شبکه اجتماعی فیس‌بوک در این رابطه واکنشی نداده و اظهار نظری مطرح نکرده‌اند.

نشریه موهن فرانسوی «شارلی ابدو» حدود دو هفته پیش اقدام به انتشار تصاویر و کاریکاتورهای پیامبر اسلام (ص) کرد و یک هفته پس از آن نیز باری دیگر در تکرار اقدام اهانت‌آمیز خود در تیراژی 5 میلیون نسخه‌ای این نشریه را با کاریکاتور پیامبر (ص) منتشر کرد و با این اقدام خشم جهان اسلام و مسلمانان بسیاری از کشورهای جهان را برانگیخت.

دفتر نشریه فکاهی شارلی ابدو که بارها کاریکاتورهای موهن از شخصیت‌های مورد احترام اسلام و به خصوص پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) را منتشر کرده است، چندی پیش مورد هجوم دو فرد مسلح قرار گرفت و طی آن 12 نفر از جمله 2 پلیس کشته شدند.

این نشریه معمولا در تیراژ چند هزار نسخه چاپ می‌شود اما مسئولان آن هم‌اینک پس از جنجال‌های اخیر در تلاش برای بر سر زبان انداختن نام آن اقدام به افزایش تیراژ آن کرده‌اند.

در پی هتاکی‌های اخیر نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» در چاپ و انتشار تصاویر و کاریکاتورهای موهن از پیامبر اسلام (ص)، مسلمانان سراسر جهان خشمگین از این اقدام توهین‌آمیز، در کشورهای مختلف اقدام به برگزاری تظاهرات اعتراض‌آمیز در محکومیت این اقدام کرده‌اند.

۱۳۹۳/۱۱/۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...