نسخه چاپی

جنگ نابرابر پوشاك تركیه با تولید ملی

عضو اتحادیه پوشاك تهران گفت: به دلیل عدم توجه وزارت صنعت به خواسته‌های تولیدكنندگان ایرانی نمایشگاه امسال را تحریم می‌كنیم

به گزارش نما به نقل از نسیم، مونا طاهری عضو اتحادیه پوشاک تهران در خصوص برگزاری نمایشگاه پوشاک ترکیه در تهران اظهار کرد: سال گذشته در خصوص ضربه ورود پوشاک ترکیه ای به کشور هشدار داده بودیم، اما متاسفانه کسی توجه نکرد.

وی افزود: ما هم از طریق نظرسنجی و هم از طریق حضوری نقطه نظرات خود را در خصوص این مسئله به وزیر صنعت و رئیس اتاق بازرگانی انتقال دادیم، اما متاسفانه اتفاق خاصی رخ نداد.

عضو اتحادیه پوشاک تهران با انتقاد از برگزاری نمایشگاه پوشاک ترکیه بیان کرد: وقتی پوشاک داخلی از ابعاد مختلف توان رقابت با پوشاک خارجی را ندارد، نباید اجازه ورود به پوشاک خارجی داده شود.

طاهری با بیان این مطلب که " امسال نمایشگاه را تحریم کرده ایم " عنوان کرد: به دلیل این که وزارت صنعت به خواسته های تولید کنندگان پوشاک احترام نمی گذارد، تصمیم گرفتیم که نمایشگاه امسال را تحریم کنیم.

وی به مقایسه وضعیت تولید پوشاک در ایران و ترکیه پرداخت و گفت: از لحاظ تولید، مواد اولیه، وضعیت کارگران و وضعیت داخلی اقتصاد کشور که در حال حاضر در وضعیت رکود قرار دارد، تولید پوشاک ما از ترکیه عقب تر است.

عضو اتحادیه پوشاک تهران برگزاری نمایشگاه پوشاک ترکیه ای در ایران را جنگ نابرابر بین پوشاک ایرانی و ترک دانست و بیان کرد: ترکیه در بسیاری از جهات به عنوان صنعت نخست پوشاک جهان به شمار می رود و برگزاری همزمان نمایشگاه پوشاک ایران و ترکیه یک جنگ نابرابر است.

طاهری با انتقاد از رویه وزارت صنعت در حوزه پوشاک خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما هم باید با مشکلاتی اعم از نمایشگاه ترکیه ای و قاچاق پوشاک این کشور به داخل دست و پنجه نرم کنیم و هم باید شاهد اعطای مجوزهای مختلف به شرکت های ترکیه ای در حوزه پوشاک باشیم.

وی افزود: مردم ما در حالت عادی نسبت به پوشاک ترکیه ذهنیت مثبتی دارند و حمایت وزارت صنعت از پوشاک این کشور وضع را بدتر هم می کند.

۱۳۹۳/۱۱/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...