نسخه چاپی

كری: احتمال دیدارم با ظریف وجود دارد

وزیر خارجه آمریكا در كنفرانس خبری با همتایان مكزیكی و كانادایی خود در بوستون گفت: احتمال دیدارم با ظریف در مونیخ وجود دارد اما هنوز برنامه‌ریزی در این باره صورت نگرفته است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، جان کری در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا شما هفته آینده در مونیخ با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در مونیخ دیدار خواهید کرد؟ گفت:در رابطه با ظریف وزیر خارجه ایران باید بگویم که من آماده دیدار با وی شده بودم اما ما در حاضر هیچ دیدار تعریف شده ای برای این موضوع نداریم .هیچ جای بحثی وجود ندارد که ما باید منتظر بمانیم و ببینیم که تحولات چگونه پیش می رود. مطمئنا این یک احتمال است و من در حال رفتن به آنجا هستم.

کری در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا سازمان سیا آمریکا در همکاری با موساد در کشتن یکی از اعضای حزب الله لبنان(عماد مغنیه) نقش داشته است و تاثیر این موضوع در مذاکرات اتمی با ایران چه خواهد بود؟گفت:در رابطه با این گزارش من هیچ اظهار نظری نمی کنم.من همه حقایق را نمی دانم و در وهله سوم ما و وزارت خارجه هیچ اظهار نظری درباره موضوعات اطلاعاتی و ادعاهای اطلاعاتی نمی کنیم و به همین خاطر من چیزی نمی توانم در این باره بگویم.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین موفقیت نیروهای مردمی را در تصرف شهر کوبانی سوریه و بیرون راندن داعش از آن با پشتیبانی حملات هوایی ائتلاف بین المللی تعیین کننده خواند.


وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری با "خوزه آنتونیو می‌ئدا" و "جان برد" همتایان مکزیکی و کانادایی خود در بوستون اعلام کرد تروریست‌ها مجبور شدند شکست خود را بپذیرند و شکست داعش در کوبانی تعیین کننده بود.

"کری" درباره سیاست جدید آمریکا در قبال کوبا گفت: راهبرد جدید ما در برابر کوبا به مردم این کشور قدرت می بخشد تا آنها بتوانند درباره آینده خود تصمیم گیری کنند.ما به تعامل خود با مکزیک و کانادا برای اینکه به موضوع حقوق بشر در کوبا احترام بیشتری گذاشته شود ،ادامه خواهیم داد.

"جان کری" درباره این موضوع که رئیس جمهور اوباما تهدید کرده است که اقدام کنگره درباره خط لوله کی استون را وتو خواهد کرد؛گفت:ما توجه خاصی به پروژه کی استون داریم و رئیس جمهور درباره اهمیت این موضوع به طور شفاف صحبت کرده است.این خط لوله در راستای تلاشهای پیشین ما است.این خط لوله در حال حاضر از طرف وزارت خارجه آمریکا در دست مطالعه و بررسی است که آیا در جهت منافع ملی ما هست و یا نیست؟این روشی درست است و ما درباره اینکه پیش برویم و یا نرویم تصمیم گیری خواهیم کرد.ما معتقدیم که اجرای این طرح مطالعاتی بسیار مهم است.

این موضوع بر اساس پادمان های موجود است و یک جریانی است که باید طی شود و نباید جلوی آنرا سد کرد.ما به تلاش خود برای اجرای مطالعه ای کامل ادامه می دهیم.تا روز دوشنبه تمامی سازمان های دست اندرکار باید گزارش خود را به ما ارائه دهند.آنگاه این موضوع به من محول می شود که پیشنهاد خود را به رئیس جمهور بدهم و آنگاه رئیس جمهور تصمیم گیری لازم را خواهد گرفت.به نظرم دوشنبه تمامی سازمان های مرتبط با این موضوع باید گزارش خود را ارائه دهند و آنگاه ما با توجه به این اطلاعات اقدام لازم را صورت خواهیم داد.

وزیر خارجه کانادا نیز گفت: کانادا پس از حمله اخیر در شمال اسرائیل نام حزب الله لبنان را در فهرست گروههای تروریستی قرار داده است.


"جان برد" گفت: لازم است که من این موضوع را اضافه کنم که کانادا هفته گذشته و به دنبال کشته شدن دو سرباز ارتش اسرائیل در شمال این کشور ،حزب الله را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داده است.

وی افزود: در رابطه با مسائل امنیتی معتقدم که تروریسم مهمترین عامل تنش زا برای نسل ما محسوب می شود و هیچ ملتی از این موضوع مصون نیست.متاسفانه شهرهای بزرگ و از جمله اتاوا زادگاه من شاهد این موضوع بوده است.ما باید همه تلاش خود را برای متوقف کردن سرطان تروریسم به کار ببندیم.در کشور ما استیون هارپر نخست وزیر دیروز قانون جدید ضد تروریسم را به سازمان های امنیتی ارائه کرد تا ابزارهای لازم برای حفاظت از مردم کانادا را در اختیار آنها قرار دهد.در سطح جهانی ما بر روی این موضوع تاکید می کنیم که گروه مرگ یعنی داعش یک جبهه سرسخت در برابر ارزشها و اصول انسانی ما محسوب می شود.

وی درباره اوکراین گفت: ما نگرانی شدید خود را درباره خشونت های روسیه در اوکراین که به از دست رفتن جان پانزده سرباز اوکراینی دیگر در ۲۴ ساعت گذشته منجر شده است،اعلام می کنیم .ما همچنین گفتگوهایی درباره امنیت سایبری داشتیم.

برد درباره کوبا گفت: ما تغییر تاریخی در سیاست آمریکا درباره کوبا را تایید می کنیم. معتقدیم هر چه بیشتر سرمایه های آمریکا راهی کوبا شود مردم این کشور بیشتر احساس آزادی خواهند کرد.

وزیر خارجه کانادا گفت: ما دیداری مفید درباره اشتغال آفرینی،رقابت تجاری و همکاری های امنیتی و منطقه ای داشتیم.کانادا به طور فعال در تلاش است که روابط تجاری و سرمایه گذاری خود را در آمریکای شمالی گسترش دهد.این به معنای اشتغال آفرینی و رشد اقتصادی برای همه ماست و رفاهی دائمی برای سالها برای ملتهای ما به همراه خواهد داشت.

۱۳۹۳/۱۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...