نسخه چاپی

مرد سال ورزش اروپا

امروز سه شنبه 14 بهمن 1393 هجری شمسی برابر با 13 ربیع الثانی 1436 هجری قمری و 3 فوریه 2015 میلادی است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، 57 سال پیش در چنین روزی در مسابقه دو صحرا نوردی بین المللی سپاستین‌ امیل زاتوپک دونده معروف چک و اسلواکی‌ توانست به مقام اول این مسابقات دست یابد پس از او آمور از فرانسه جراک از چک و اسلواکی به ترتیب دوم و سوم شدند این مسابقه در حضور 25 هزار تماشاگر برگزار شد.

55 سال پیش در چنین روزی مرد سال ورزش اروپا در سال 1959 به همت مجله ورزشی میراوا‌ با رای گیری از خبرنگاران و ورزشی نویسان فرانسه انتخاب شد. در این رای گیری قهرمان 10 گانه شوروی اول شد و پس از او یوهانسون‌ قهرمان بوکس از سوئد و مارتین دونده 110 متر با مانع آلمانی به ترتیب دوم و سوم شدند.

49 سال پیش در چنین روزی هاوادا بوکسور قهرمان ژاپنی در دسته خروس وزن در مسابقات حرفه‌ای جهان در یک مسابقه مقابل مدعی عنوان‌ قهرمانی این وزن میلاکونزا‌ از فیلیپین‌ به پیروی رسید هاوادا در دور سوم مسابقات حریف خود را ضربه فنی کرد.

48 سال پیش در چنین روزی تیم فوتبال باشگاه شاهین تهران در یک مسابقه دوستانه در ورزشگاه امجدیه مقابل تیم فوتبال باشگاه لوکوموتیو‌ بلغارستان به تساوی 2-2 دست یافت ریاحی و حمید شیرزادگان 2 گل تیم شاهین را زدند.

همچنین 48 سال پیش در چنین روزی سی و هشتیمن دوره مسابقات اتومبیرانی مونتکالر به پایان رسید زالتو از فنلاند و هنری از انگلستان به طور مشترک اول شدند.

همین طور 48 سال پیش در چنین روزی مسابقات جام جهانی اسکی به پایان رسید در رده بندی کلی کیمی از فرانسه با 51 امتیاز اول، ملبی از فرانسه دوم و سرت از اتریش با 32 امتیاز سوم شد.

41 سال پیش در چنین روزی سیزدهمین‌ دوره مسابقات کشتی آزاد تفلیس‌ جام بالا واتزه‌ با شرکت 147 کشتی گیر از 10 کشور جهان در تالار سرپوشیده تفیلس‌ برگزار شد تیم ملی شوروی به مقام قهرمانی رسید و تیم ایران با کسب یک مدال طلا، 5 مدال برنز و 36 امتیاز دوم شد سبحان‌ روحی در 48 کیلو گرم، ماشاءاله‌ کاشف در 52 کیلو گرم، قدرت پور کریمی در 42 کیلو گرم، محمد خرمی در 68 کیلو گرم و محمد طالقانی در 90 کیلو گرم مدال برنز گرفت رمضان خدرنیز‌ از 57 کیلو گرم به مدال طلا دست یافت.

37 سال پیش در چنین روزی‌ مسابقات شطرنج قهرمانی باشگاه‌های تهران به پایان رسید در رده بندی کلی مسابقات تیم‌های پاس و بانک‌ سپه به طور مشترک با 42.5 امتیاز به مقام قهرمانی رسیدند تیم‌های شطرنج ایران و هما به ترتیب‌ 39و38.5 امتیاز عنوان‌های دوم و سوم را کسب کردند.

31 سال پیش در چنین روزی جان ماکنرو تنیس باز برجسته و سر شناس آمریکایی در رقابت‌های تنیس سال 1983 به مقام قهرمانی رسید در این رقابت‌ها که با حضور 12 تن از برترین‌های تنیس جهان برگزار شد جان مکنرو‌ در مسابقه پایانی ایران لندن تنیس باز مشهور و قدرتمند اهل چک و اسلواکی را شکست داد.

۱۳۹۳/۱۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...