نسخه چاپی

داروی سرطان پروستات رونمایی شد

مراسم رونمایی از داروی درمان سرطان پروستات همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران برگزار شد.

به گزارش نما به نقل از پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران، حجت الاسلام والمسلمین ˈمحمدحسن ابوترابی فردˈ نائب رییس مجلس شورای اسلامی و دکتر ˈوحید احمدیˈ معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم رونمایی از این محصول درمانی حضور داشتند.

این دارو که با نام تجاری لوپرومر 5/7 و لوپرومر 5/3 وارد بازار شده به همت محققان پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران و در شرکت دانش بنیان واریان دارو به تولید رسیده است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد در این مراسم با گرامیداشت دهه فجر گفت: انقلاب اسلامی که این روزها دوران 36 سالگی تولد خود را سپری می کند از جایگاه و موقعیت ویژه ای در منطقه و جامعه جهانی برخوردار است.

وی رشد و پیشرفت علمی را از مهم ترین عوامل اقتدار کشور عنوان کرد و گفت: درصورت نبود رشد علمی کشور، در جایگاه فعلی نبودیم.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: هراس از تعرض به جمهوری اسلامی به خاطر قدرت دفاع نظام است که از پشتوانه عظیم علمی برخوردار است و از تبدیل دانش بهره می گیرد و این در حالیست که اگر تکیه گاه علمی کشور نبود امروز به یک قدرت موشکی تبدیل نمی شدیم اما امروز شرایط به گونه ای است که موشک های بالستیک جمهوری اسلامی از تمامیت کشور حراست می کنند.

وی به دستاوردهای اخیر هسته ای کشورمان اشاره کرد و گفت: دانش هسته ای ایران با تکیه گاه علمی، تبدیل دانش به فناوری وارد بلوغ هسته ای جهان شده است که هیچ کشوری قادر به بلوغ هسته ای نخواهد شد و اجازه نخواهند داد و این تنها جمهوری اسلامی ایران است که با تکیه بر دانش و ظرفیت علمی کشور و قدرت سیاسی و اقتدار دفاعی به این سرمایه رسیده است.

ابوترابی، دستیابی به این جایگاه فاخر را دستاورد توسعه علمی برشمرد و گفت: کشور باید با دانش حرکت کند و باید تولید علم و تبدیل دانش به فناوری و تجاری سازی علم صورت بگیرد اما متاسفانه این اقدام هنوز به صورت عملی صورت نگرفته و علم وارد اقتصاد نشده است.

وی با بیان اینکه آغاز حضور دانش در اقتصاد فروش آن است تاکید کرد: باید در آینده نزدیک اعلام شود که یک قطره نفت برای فروش نداریم و باید نفت را به صدها ارزش افزوده تبدیل کنیم و آن را به فروش برسانیم چرا که این کالا قابل تحریم نیست و این اقدام در توان جمهوری اسلامی است.

تولید داروی درمان سرطان پروستات تاکنون در انحصار کشور آمریکا بود که اکنون با این موفقیت، ایران به عنوان دومین کشور تولید کننده این نوع دارو در دنیا به شمار می آید.

۱۳۹۳/۱۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...