نسخه چاپی

یك منبع سیاسی در لبنان ادعا كرد:

توافق هسته‌ای ایران و غرب حاصل شده است

یك منبع سیاسی در لبنان ادعا كرد كه توافق هسته‌ای غرب و ایران حاصل شده و طی چند ماه آتی، بحران انتخاب رئیس‌جمهور لبنان نیز به سرانجام می‌رسد.

به گزارش نما به نقل از فارس، یک منبع سیاسی در گفت‌وگو با روزنامه «الجمهوریه» لبنان مدعی شد که توافق هسته‌ای ایران و آمریکا انجام شده است.

در حالی که موضوع انتخاب رئیس‌جمهور لبنان ماه‌هاست به بن بست رسیده است این منبع سیاسی که الجمهوریه به هویت وی اشاره‌ای نکرد سه مسئله از جمله موضوع هسته‌ای را از نشانه‌های حل بحران انتخاب ریاست جمهوری کشور بیان کرد.

این منبع گفـت: مسئله انتخاب رئیس‌جمهوری در ماه مارس یا آوریل حل خواهد شد. روابط ایران-عربستانی نیز در سایه توافق نهائی احتمالی ایران و غرب در ماه ژوئن در حال بهتر شدن است.

وی افزود: اولین مسأله سوریه است که با نشست مسکو-1 وارد مرحله جدیدی شده و این نشست نتایجی در پی داشته است (+) . اگرچه تمام معارضان سوری دراین نشست حاضر نشدند و در فایده داشتن حضور برخی از آنها نیز شک وجود دارد اما به عنوان اولین نشست مستقیم میان نظام سوریه و معارضان ثبت شد و زمینه برای نشست مسکو-2 که قرار است در ماه مارس باشد، فراهم شد. انتظار می‌رود معارضان در نشست دوم بیشتر حضور پیدا کنند.

این مقام سیاسی در ادامه اعلام کرد: دومین مسأله موضع اخیر «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله است که (در پاسخ به تجاوزات کنونی اسرائیل) به دنبال ترسیم قواعد درگیری جدید میان مقاومت و اسرائیل است و از جامعه بین‌الملل و آمریکا خواسته است افسار اسرائیل را بگیرند و مانع از ماهیگیری این رژیم از آب گل‌آلود شوند. این منابع مدعی شدند این تدابیر نصرالله باعث جنگ منطقه‌ای می‌شود که امنیت لبنان را نیز به خطر می‌اندازد.

اما مسأله سومین که الجمهوریه به آن اشاره کرد موضوع هسته‌ای ایران بود. الجمهوریه با بیان اینکه «ایران و کشورهای 1+5 وارد آخرین دور گفت‌وگوهای خود شده‌اند» نوشت که این منبع معتقد است که «توافق هسته‌ای و غیر هسته‌ای ایران و آمریکا انجام شده است و واشنگتن -به شیوه خود- در حال مرتفع کردن مخالفت‌های داخلی (با این توافق) است».

در آخرین اظهارات، «بارام اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا اوایل همین هفته در مصاحبه با شبکه «سی ان ان» از کنگره خواست که تصویب تحریم های جدید علیه ایران را متوقف کند و گفت که طبق تمامی محاسبات از جمله محاسبات سازمانهای اطلاعاتی اسرائیل، ایران به مفاد توافق موقت ژنو پایبند بوده است (جزئیات بیشتر).

همچنین «حمید بعیدی‌نژاد» مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران نیز هشدار داده است که با تصویب تحریم‌های بیشتر، برنامه‌های هسته ای ایران ادامه خواهد یافت و حتی سانتریفیوژهای بیشتری نیز فعال خواهند شد

۱۳۹۳/۱۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...