نسخه چاپی

كلاهبرداری از متقاضیان بیمه درمانی

اعضای باند شش نفره كلاهبرداری از متقاضیان بیمه درمانی كه با فریب بیش از ٩٩٠ نفر موفق به كلاهبرداری ١٦ میلیارد تومانی شده بودند از سوی پلیس لرستان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش نما به نقل از بنکر ، سردار محمد قنبری، فرمانده انتظامی لرستان با اعلام این خبر گفت: در پی شکایت نماینده حقوقی سازمان تامین اجتماعی استان مبنی بر اینکه خانمی به هویت معلوم در سال ٨٩ اقدام به تاسیس غیرقانونی یک شرکت تاکسی تلفنی بانوان در شهر خرم‌آباد کرده و بابت بیمه درمانی رانندگان مقادیر زیادی وجه نقد دریافت و متواری شده است، بررسی موضوع به شکل ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.


به گفته سردار قنبری، ماموران پلیس با رجوع به بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه‌دار پلیس و چهره‌نگاری از متهمان سرانجام موفق شدند مخفیگاه زن جوان را شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه او را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کنند.


این مقام انتظامی ادامه داد: متهم در جریان بازجویی‌ها به بزه ارتکابی برای بیمه کردن رانندگان و واگذاری مسکن مهر به آنان با همکاری چند همدست اعتراف کرد.ماموران که با زیرنظر گرفتن نقاط جرم‌خیز استان موفق به شناسایی مخفیگاه متهمان شده بودند و سرانجام هر پنج نفر آنها را در عملیات‌هایی جداگانه دستگیر کردند.


سردار قنبری گفت: متهمان پرونده اعتراف کردند که طی یک قرارداد سودجویانه با اعمال نفوذ در ادارات مربوطه به عنوان کارگزار بیمه درمانی تاکسی‌داران شهر، تعداد ٩٩٨ نفر را انتخاب و قراردادی بین سازمان تاکسیرانی و شرکت مذکور بسته بودند.



اعضای این باند برای جلوگیری از فاش شدن نقشه‌شان در ابتدا، از هر راننده دو میلیون ریال وجه نقد دریافت و مبلغ حق بیمه را در سال‌های اول و دوم به صورت کامل به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز می‌کردند اما در سه ماهه سوم سال ٩٣ نیز هیچ گونه وجهی به حساب سازمان واریز نمی‌کردند و با این ترفند موفق به کلاهبرداری ١٦ میلیاردتومانی از طعمه‌های خود شده بودند.


شش متهم پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

۱۳۹۳/۱۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...