نسخه چاپی

دستگیری كلاهبردار بورسی در بندرعباس

دستگيري کلاهبردار بورسي در بندرعباس

رئیس پلیس فضای تبادل اطلاعات(فتا) هرمزگان از دستگیری فردی كه به بهانه سرمایه‌ گذاری در بورس اقدام به كلاهبرداری در فضای مجازی كرده بود خبر داد.

به گزارش نما ، سرگرد "احسان بهمنی"  اظهار داشت: پس از مراجعه شخصی به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری در فضای مجازی به بهانه سرمایه‌ گذاری در بورس و دریافت سود تضمینی، موضوع به صورت وی‍ژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: با تحقیقات و بررسی های انجام شده مشخص شد شخصی از طریق وب سایت دیوار با عنوان دکتر و کارشناس حرفه ای بورس فارکس،آگهی تحت عنوان« پول از شما، کار در بورس فارکس با ما، ا» قدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده است.
رئیس پلیس فتای استان اضافه کرد: ماموران پس از هماهنگی قضایی و اقدام اطلاعاتی و پلیسی، موفق شدند متهم را شناسایی و وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.
سرگرد بهمنی خاطر نشان کرد: متهم در بازجویی اولیه و مواجه شدن با شواهد و مستندات پلیسی به جرم ارتکابی خود مبنی بر کلاهبرداری ۳۰۰میلیون ریالی ازیک خانم اقرار کرد.
این مسوول انتظامی تصریح کرد : دلایلی از جمله خوش خیالی و اعتماد به آگهی های ناشناس و نامعتبر در سایت های درج آگهی ، وسوسه به دست آوردن سودهای هنگفت و سریع، ناآگاهی از ترفندهای کلاهبرداری اینترنتی ، فاش سازی مدارک و اطلاعات احراز هویت و همچنین دسترسی غیرمجاز مجرم اینترنتی به حساب مبادلات ارزی کاربران، باعث شکل گیری این گونه جرائم در فضای مجازی می شود.

ایرنا


۱۳۹۹/۱۲/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...