نسخه چاپی

رئیس جمهور افغانستان به تهران می‌آید

عکس خبري -رئيس جمهور افغانستان به تهران مي‌آيد

رئیس‌جمهور افغانستان در پاسخ به دعوت رسمی حسن روحانی رئیس جمهور ایران، اوایل اسفند ماه سال جاری به تهران می‌آید.

به گزارش نما به نقل از فارس، «محمد اشرف‌غنی» رئیس جمهور افغانستان در پاسخ به دعوت رسمی حسن روحانی رئیس جمهور ایران، اوایل اسفند ماه سال جاری به تهران می‌آید.

وزیر امور خارجه ایران در تاریخ سی‌ام دی‌ماه سال جاری همزمان با معرفی کابینه دولت وحدت ملی افغانستان به پارلمان این کشور با مقامات افغانستان رایزنی و دعوتنامه روحانی از اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان برای سفر به ایران را تسلیم وی کرد.

هدف از سفر یک روزه ظریف به کابل تسلیم دعوتنامه رسمی حسن روحانی از اشرف غنی برای سفر به ایران و مرور روابط دوجانبه بود.

اشرف‌غنی نیز در این دیدار تحکیم مناسبات همه‌جانبه با ایران را برای افغانستان مهم ارزیابی کرد و جمهوری اسلامی را شریکی پایدار دانست.

رئیس جمهور افغانستان افزود: ایران ویژگی‌های خاص خود را دارد و ما متحدان طبیعی هستیم که باید ظرفیت‌هایمان را به هم نزدیک کنیم.

وی گفت: امروز صحنه سیاسی افغانستان سرمایه‌ای است برای تحقق صلح و ثبات در این کشور و امنیت در منطقه.

اشرف‌غنی به تشریح روند سیاسی داخلی افغانستان پرداخت و گفت:‌ همه اقشار مختلف مردمی امروز خود را در دولت سهیم می‌دانند و دولت وحدت ملی اراده جدی دارد که همه مردم هر چه بیشتر سهیم شوند.

محمدجواد ظریف نیز در این دیداراز اینکه همه مردم افغانستان در دولت وحدت ملی شریکند استقبال کرد و افزود: فصل جدیدی در حیات سیاسی افغانستان ایجاد شده که با درایت رهبران و بزرگان این کشور می‌تواند مسیر خوب خود را ادامه دهد.

۱۳۹۳/۱۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...