نسخه چاپی

ظریف با فابیوس دیدار كرد

وزرای خارجه ایران و فرانسه در حاشیه كنفرانس امنیتی مونیخ با یكدیگر دیدار كردند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، "محمدجواد ظریف" وزیر امورخارجه کشورمان در حاشیه پنجاه و یکمین نشست کنفرانس امنیتی با "لوران" فابیوس همتای فرانسوی خود دیدار کرد.

گفتنی است وزیرامورخارجه کشورمان در جلسه پرسش و پاسخ اجلاس امنیتی مونیخ مونیخ در با غیرقابل قبول خواندن تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران، گفت: این تحریم‌ها به هدف خود نرسیده‌اند، چراکه ایران امروز 20000 سانتریفیوژ دارد.

ظریف با بیان اینکه تنها با احترام و دیپلماسی است که می‌توان با ایران تعامل کرد، گفت طرفین باید برای خود اهداف، مقاصد و منافع مشترک تعریف کنند.این فرصت مذاکرات نباید از دست برود و باید به نتیجه‌ای برسیم که به دولت ایران احترام بگذارند.

وی در ادامه افزود: باید آینده‌‌ای متصور شویم که واژه‌های شکست وجود نداشته باشد. ما باید تعاریف خودمان را داشته باشیم و بایستی واژه‌های تفاهم و مشترکی انتخاب کنیم تا به یک نتیجه خوب برسیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی تأکید کرد: ما می‌خواهیم به جهانیان نشان دهیم که حرکت هسته‌ای‌مان صلح‌آمیز است و اصل هدف‌مان این است.

ظریف ادامه داد: تحریم‌ها نمی‌تواند برای غرب کارآمدی داشته باشد و اگر آن‌ها بخواهند در حوزه سیاسی به نتیجه برسند، تنها مذاکره می‌تواند کارساز باشد.

۱۳۹۳/۱۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...