نسخه چاپی

پلیس مصر 22 هوادار فوتبال را كشت

مقامات مصری از كشته شدن ۲۲ نفر در درگیری بین پلیس و هواداران یك تیم فوتبال خبر دادند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، وزارت کشور مصر خبر داد حداقل 22 نفر در درگیری‎ بین هواداران فوتبال و نیروهای پلیس در خارج از ورزشگاهی در قاهره کشته شدند. مقام‌های مصری عنوان کردند طرفداران تیم زمالک سعی داشتند بدون داشتن بلیت برای تماشای بازی وارد ورزشگاه اِیر دیفنس شوند که این مسئله سبب بروز درگیری شده است. این خشونت‌ها پیش از بازی روز گذشته (یکشنبه) بین تیم‌های زمالک و اِنبی در لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های مصر اتفاق افتاد.

براساس این گزارش، وزارت کشور مصر اعلام کرد این درگیری در پی تلاش هواداران زمالک برای ورود به زمین ورزشگاه روی داد، هرچند هواداران متعصب این تیم مصری چنین ادعایی را رد می‌کنند.

وزارت کشور مصر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: هواداران زمالک سعی داشتند با زور وارد ورزشگاه شوند و ما هم از خسارت وارد کردن به اموال عمومی توسط آنها جلوگیری کردیم.

گفته می‌شود پلیس برای متفرق کردن هواداران معترض از گاز اشک‌آور استفاده کرده است و در این بین حداقل 20 نفر زخمی شده‌اند. هنوز علت مرگ کشته‌شدگان این حادثه مشخص نشده است ولی بر اساس گفته‌های شاهدان عینی برخی از این افراد زیر دست و پا و ازدحام جمعیت جان خود را از دست داده‌اند.

در ماه فوریه 2012 هم در ماجرایی مشابه در خشونت‌هایی که پس از بازی دو تیم الاهلی و المصری در شهر پورت سعید مصر رخ داد بیش از 70 هوادار الاهلی کشته شده بودند. از آن تاریخ محدویت‌های بیشتری در مسابقات فوتبال مصر لحاظ می‌شود، به طوری که برای بازی روز گذشته زمالک و اِنبی تنها 10 هزار بلیت برای فروش موجود بود.

۱۳۹۳/۱۱/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...