نسخه چاپی

توصیه روزنامه صهیونیستی به نتانیاهو

حتی امروز كه چندماه تا زمان تعیین شده برای توافق باقی مانده است، آمریكاییان به حدی به ایران امتیاز داده اند كه دیگر جایی برای امتیاز دهی بیشتر باقی نمانده است.

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، روزنامه صهیونیستی "یدیعوت احرونوت" امروز در مطلبی که در وبسایت آن منتشر شد به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی توصیه کرد که اگر واقعا می خواهد بر نتیجه مذاکرات هسته ای ایران تاثیر بگذارد باید در لندن و پاریس سخنانش را مطرح کند نه در واشنگتن مگر آن که از این کار انگیزه دیگری داشته باشد.

این روزنامه صهیونیستی درتحلیلی به قلم "الکس فیشمن" افزود: خبرها از پیشرفت مذاکرات هسته ای بین ایران و قدرتهای جهانی حکایت دارد. اما مدتی است که این مذاکرات دیگر درمورد متوقف کردن برنامه هسته ای ایران نیست.

مقامات اسرائیل تلاش می کنند تصویری بدبینانه از این مذاکرات ترسیم کنند و در مقابل مقامات ایران قرار دارند که قصد ندارند به هیچ وجه از توانایی های هسته ای خود دست بردارند.

در همین زمان خبرهایی درمورد پیشرفت چشمگیر مذاکرات منتشر می شود تا فشار بیشتری بر دولت آمریکا وارد شود.

حتی امروز که چندماه تا زمان تعیین شده برای توافق باقی مانده است، آمریکاییان به حدی به ایران امتیاز داده اند که دیگر جایی برای امتیاز دهی بیشتر باقی نمانده است.

رئیس جمهور ایران برای گروه مذاکره کننده خود این دستور العمل را صادرکرده که تهران از هیچ کدام از توانایی های هسته ای که به دست آورده است، چشم پوشی نخواهد کرد. ایران هیچ کدام از سانتریفوژهای (Centrifuge) خود را برنخواهد چید.
ایرانیان شرط دیگری هم دارند و آن لغو فوری تمام تحریم های این کشور و بازگشت آن به جامعه جهانی پس از امضای توافقنامه است.

آمریکاییان با ادامه فعالیت بخش بزرگی از سانتریفوژهای ایران موافقت کرده اند اما خواستار کنترل غرب بر روند غنی سازی اورانیوم در ایران هستند.

چنین توافقی به این معنی است که دولت اوباما اساسا با اینکه ایران در آستانه هسته ای شدن قرار بگیرد، موافق است و فقط می خواهد در سال های نخست نظارت ها شدیدتر باشند. به عبارت دیگر هر زمانی که ایرانیان تصمیم بگیرند از فرصت استفاده کنند خیلی سریع می توانند یک بمب هسته ای داشته باشند.

نویسنده در انتها این گونه نتیجه گیری کرده است که این داد و فریاد نتانیاهو نیست که اوباما را از برداشتن آخرین گام باز می دارد بلکه انگلیس ، فرانسه ، عربستان و کشورهای خلیج فارس از چنین توافقی ناخشنودند و تازمانی که اوباما نتواند با شرکایش به اجماع نظر برسد، نمی تواند این توافق را به مردم کشورش عرضه دارد.

از این رو اگر نتانیاهو واقعا می خواهد بر نتیجه مذاکرات هسته ای تاثیر بگذارد، نباید به واشنگتن سفر کند بلکه باید به پاریس و لندن برود.

۱۳۹۳/۱۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...