نسخه چاپی

آغاز نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تهران

سلطانی‌فر بیان كرد: ایران آمادگی دارد در چارچوب ساختارهای دو و چند جانبه همكاری‌های گسترده‌ای را با كشورها داشته باشد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، مسعود سلطانی‌فر - رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری - در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور جمعی از فعالان صنعت گردشگری و نمایندگان دیپلماتیک کشورهای مقیم ایران همراه بود، با اعلام برنامه دولت برای مثبت کردن تراز گردشگری ورودی و خروجی گفت: صنعت گردشگری به سرمایه‌گذاری نیاز دارد تا زمینه بهره‌مندی از این مواهب را فراهم آوریم و همچنین نیازمند است بانک اطلاعاتی آن تکمیل شود.

وی اظهار کرد: گردشگری از حالت محلی خارج شده و وارد عرصه سیاست شده، به طوری که امروز دولتمردان تلاش می‌کنند با دیپلماسی قوی به تشکیل شبکه‌های بین‌المللی برای جذب گردشگری اقدام کنند.

معاون رئیس جمهور سپس به اقداماتی که در این دولت برای توسعه گردشگری انجام شده از جمله تشکیل کارگروه تسهیل و لغو روادید و بررسی و بازبینی مقررات و هم‌افزایی در حوزه گردشگری سلامت اشاره کرد و افزود: این اقدامات با اتکا به ایجاد بانک اطلاعاتی قوام بیشتری خواهد یافت.

سلطانی‌فر سپس به ارزیابی‌های مجمع جهانی اقتصاد درباره وضعیت صنعت گردشگری ایران اشاره کرد و گفت: براساس این ارزیابی، ایران در شاخص رقابت‌پذیری سفر در سال 2013 به نسبت 2012، 16 پله صعود داشته و در بخش گردشگری ورودی با چهار پله صعود به رتبه 48 جهان دست یافته است.

وی در عین حال آمار گردشگران ورودی در سال 2013 را قابل توجه ندانست و اظهار کرد: از بیش از یک میلیارد گردشگر در سال 2013 سهم ایران در آسیا و اقیانوسیه با احتساب رشد 5 درصدی منطقه قابل قبول نبوده است. سهم گردشگران ورودی در سال 2013 چهار میلیون و 800 هزار نفر بوده، در حالی که در همین سال هفت میلیون گردشگر خروجی داشتیم. تلاش بر این است سال آینده این تراز مثبت شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در عین حال بیان کرد: در چهار ماه نخست امسال آمار گردشگران ورودی بر گردشگران خروجی پیشی گرفته و استراتژی ما در دولت، جذب گردشگر خارجی بیشتر و مثبت کردن تراز گردشگر ورودی و خروجی است.

سلطانی‌فر بیان کرد: ایران آمادگی دارد در چارچوب ساختارهای دو و چند جانبه همکاری‌های گسترده‌ای را با کشورها داشته باشد.

به گزارش ایسنا، مرتضی رحمانی موحد - معاون گردشگری - نیز در این مراسم با بیان توضیحاتی درباره اهمیت برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری و همچنین اعلام حمایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری گفت: این نمایشگاه با شعار «شما را فرا می‌خوانیم» با حضور بخش‌های مختلف گردشگری داخلی و خارجی و با معرفی قابلیت‌های استان‌ها و اعلام موجودیت و هویت کشور برگزار شده و امیدواریم این رخداد منجر به تعاملات چند سویه شود.

به گزارش ایسنا، هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ایران از صبح امروز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شده که تا 26 بهمن‌ماه ادامه دارد. در این نمایشگاه دفاتر خدمات مسافرتی، خانه‌های سنتی و بوم‌گردی، هتل‌ها، بانک‌ها و بیمه‌های سفر، شرکت‌های صنایع وابسته به گردشگری، استان‌ها و نمایندگانی از 11 کشور حضور دارند.

پیش از آغاز مراسم افتتاحیه دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی با مسعود سلطانی‌فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بدون حضور خبرنگاران دیدار خصوصی با یکدیگر داشتند.

دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی که پس از پنج سال به ایران سفر کرده، پس از افتتاح این نمایشگاه به مشهد سفر می‌کند.

ساعت بازدید از این نمایشگاه از 9 تا 16 است.

۱۳۹۳/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...