نسخه چاپی

بی رغبتی نسل جدید نسبت به حجاب و امور دینی؟

آیت‌الله ضیاءآبادی از اساتید اخلاق می‌گوید: اگر فرزندان ما در حال حاضر متأسفانه نسبت به امر حجاب و كلاً امور دینی و مذهبی بعضاً آنچنان كه باید دقّت و رغبت لازم را ندارند، یك سبب عمده‌ آن به خود والدین مربوط و معطوف می‌شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، آیت‌الله سیدمحمد ضیاءآبادی از معدود اساتید اخلاق شهر تهران است. این مفسر ۸۵ ساله قرآن کریم اکنون قریب نیم قرن است که در پایتخت سکونت دارد و در مسجد علی‌بن الحسین(ع) محله دربند، اقامه نماز می‌کند و اوقاتی را هم به خطابه اختصاص می‌دهد. در ادامه دو پند کوتاه از آموزه‌های این استاد اخلاق را مرور می‌کنیم:





* اثر تقوای والدین

اگر فرزندان ما در حال حاضر متأسفانه نسبت به امر حجاب و کلاً امور دینی و مذهبی بعضاً آنچنان که باید دقّت و رغبت لازم را ندارند، یک سبب عمده‌ آن به خود والدین مربوط و معطوف می‌شود. از دقّت در انعقاد نطفه گرفته تا چگونگی رفتار و گفتار والدین در منزل (در خلوت و آشکار) و رعایت حلال و حرام و حدودالهی، همه و همه تأثیرگذار است و یقیناً هر قدر نور تقوای والدین در زندگی تابنده‌تر باشد، به همان میزان مؤثّر بر رفتار و کردار اولاد خواهد بود.

* موقعیت زن در جامعه

موقعیت «زن» در باغستان جامعه انسانی، موقعیت «گُل» در گُلستان است! می‌دانیم که بقای لطافت و شادابی «گُل» که تنها مایه رونق بازار اوست در گرو اتّصال به شاخه و بوته خود در میان باغ و زیر سایه‌ اشجار و دور از سرما و گرما و برکنار از طوفان و گرد و غبار است! وگرنه پیداست که تندبادی گذرا در لحظاتی کوتاه برگ‌های آن را پَرپَر کرده و بی‌برگ و نوایش می‌سازد. دست تعدّی سرما و گرمای شدید، آب رخ از او گرفته و بی ارج و بهایش می‌گرداند.

۱۳۹۳/۱۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...