نسخه چاپی

سیاسی‌كاری ها خانم ابتكار در مسئولیت‌ها

دبیركل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی گفت: سیاسی‌كاری خانم ابتكار در مسئولیت‌ها از گذشته وجود داشته كه موضوع بنزین پتروشیمی و پارازیت‌های ماهواره‌ای نمونه‌ای از آن است.

به گزارش نما، احمد خورشیدی‌آزاد امروز در گفت‌وگو با فارس در یاسوج در خصوص عملکرد سازمان محیط زیست در موضوع ریزگردها اظهار کرد: سازمان محیط زیست در دولت فعلی بودجه مناسبی دارد که نسبت به قبل دو برابر شده است.

وی بیان داشت: متأسفانه رویکرد این سازمان بیشتر مسائل سیاسی است که به عنوان نمونه در رابطه با آلودگی هوای تهران بر اثر بنزین پتروشیمی مباحثی وجود دارد که نشان می‌دهد عامل آلودگی هوا چه بوده است.

خورشیدی‌آزاد تصریح کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس و بعضی از کارشناسان آلودگی هوای تهران و کلان‌شهرها را به قضیه‌ای که به نام بنزین تولید داخل و پتروشیمی از زمان دولت قبل بوده ربط نمی‌دهند.

وی گفت: اما محیط زیست بحثی را مطرح کرد که چون بنزین تولید پتروشیمی در داخل در تهران و کلان‌شهرها استفاده شده عامل آلودگی هوا بوده مضافا اینکه سرطان‌زا نیز هست.

خورشیدی‌آزاد افزود: در تحقیقات مشخص شد که بنزین تولید داخل در تهران و کلان‌شهرها استفاده نشده و صرفا در مناطق جنوبی و همان‌جا که تولید شده مصرف شده است.

وی بیان داشت: از طرف دیگر، هم وزارت بهداشت و هم مجلس اعلام کردند که این بنزین اصلا سرطان‌زا نیست که بعد مشخص شد مبنای این دروغ چه بوده و معلوم شد که این کار پیمانکاری است که کار تأمین روزی 5 تا 10 میلیون لیتر بنزین را بر عهده داشته که این رانت بسیار کلانی را ایجاد می‌کند و کوچک‌زاده نماینده تهران هم در این خصوص اعلام کرد سالی 116 میلیارد تومان رانت تولید می‌کند.

دبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی در ادامه گفت: بحث پارازیت‌ها را خانم ابتکار بعد از فتنه 88 و در روزهایی که در شورای شهر تهران مسئول کمیته محیط زیست این شورا بود آغاز کرد.

وی گفت: دولت بر روی موضوعات غیر اخلاقی ماهواره پارازیت ایجاد می‌کرد و در همان روزها خانم ابتکار اعلام کرد که این پارازیت‌ها سرطان‌زاست در حالی که کمیته‌ای در دولت مرکب از سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت و محیط زیست به نام بررسی وضعیت پارازیت بر سلامتی مردم چندین بار اعلام کردند این پارازیت ولتاژ پایین دارد و یک مقدار گرما تولید می‌کند و در اصل سرطان‌زا نیست.

خورشیدی‌آزاد خاطرنشان کرد: ولی خانم ابتکار بعد از جریان فتنه بر روی این مسئله پافشاری کرد که در واقع نوعی حمایت از جنگ روانی بود که دشمن از طریق ماهواره در کشور انجام می‌داد و این نوعی همگرایی با آنها بود.

وی تصریح کرد: در کل وی یک عنصر سیاسی‌کار است و هیچ‌گونه کار کارشناسی در سیستم ندارد.

خورشیدی‌آزاد در ادامه با بیان اینکه این ریزگردها فقط مختص به ایران نیست و مختص به چند کشور است و شاید مبنای آن تا اندازه‌ای عراق باشد، تصریح کرد: اما باز کارشناسان می‌گویند که راهکارهای پیشگیرانه‌ای وجود دارد که محیط زیست مطلقا کاری در این زمینه انجام نداده است.

وی گفت: اینها دغدغه محیط زیستی و زندگی مردم را ندارند چرا که در بودجه افزایش دو درصدی در محیط زیست داریم به علاوه که در طول سال هم به تناسب برخی اتفاقاتی که می‌افتد بودجه‌های اختصاصی به محیط زیست تعلق می‌گیرد همچنان که در هفته گذشته جهانگیری اعلام کرد در بودجه برای مقابله با ریزگردها محدودیتی وجود ندارد.

۱۳۹۳/۱۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...