نسخه چاپی

مذاكرات ابتكار با رییس جمهور كرواسی و ایسلند

به گزارش نما - ایسنا نوشت: معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده کشورملن امروز (چهارشنبه) با کولیندا گرابار کیتاروویچ رییس جمهور کرواسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که در حاشیه اجلاس مقامات سیاسی زن در ایسلند انجام شد، معصومه ابتکار ضمن موفقیت‌آمیز خواندن سفر اخیر رییس جمهور کرواسی به تهران و آثار مثبت آن، ابراز امیدواری کرد که با تلاش‌های مستمر شاهد اثرات مثبت‌تری باشیم.

معاون رییس جمهور کشورمان با اشاره به اقدامات خانم گیتاروویچ برای بهبود وضعیت زنان و خانواده و پیامش به مناسبت روز جهانی مقابله با خشونت علیه زنان تقدیر کرد.

رییس جمهور کرواسی نیز در این دیدار ضمن سلام به روحانی برای تداوم همکاری‌ها و روابط دو جانبه با ایران، ابراز علاقه کرد.

دیدار ابتکار با رئیس‌جمهور ایسلند

معاون امور زنان‌ و خانواده ایران با گودنی یوهانسون رئیس‌جمهور ایسلند دیدار کرد. در این ملاقات رئیس‌جمهور ایسلند بر توجه جدی کشورش بر توانمندسازی زنان تاکید کرد.

او همچنین از برگزاری اجلاس جهانی مقامات سیاسی زن در این کشور اظهار خرسندی کرد و بر لزوم ایجاد زمینه و فرصت مناسب برای گفت‌وگو بین زنان موثر در سطح سیاسی تاکید کرد.

رئیس‌جمهور ایسلند بر نقش مهم آموزش در ارتقاء جایگاه زنان اشاره کرد و این امر را به عنوان کلید مهم مشارکت در عرصه‌های مختلف جامعه خواند.

وی همچنین بر نقش نامطلوب جنگ و خشونت در منطقه خاورمیانه و ضرورت هم افزایی در کاهش خطرات تاکید کرد.

رییس‌جمهور ایسلند در ادامه پیشرفت زنان کشورمان در زمینه آموزش را مثبت دانست و افزود: سهم ٥٦ درصدی زنان در آموزش عالی و حضور موفقیت‌آمیز در عرصه ورزش، هنر و مشارکت‌های مدنی و اجتماعی به ویژه در حوزه سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌ها بخشی از پیشرفت‌های حوزه زنان در ایران است.

ابتکار با اظهار خرسندی از حضور در این اجلاس آن را زمینه مناسبی برای توسعه و ارتقاء روابط در حوزه زنان دانست.

معاون امور زنان‌ و خانواده کشورمان از برنامه‌های دولت و حمایت جدی رئیس‌جمهور در زمینه افزایش سهم زنان در موقعیت‌های مدیریتی و همچنین تسریع در تصویب لوایح و قوانین حمایتی از زنان را از اولویت‌های کاری دولت دوازدهم دانست.

ابتکار گفت: که ایران از جمله کشورهایی است که خود قربانی جنگ بوده و تلاش جدی برای توسعه صلح در منطقه دارد.

وی افزود: امروز مشکلاتی مثل جنگ و تروریسم به ناپایداری در منطقه منجر شده و ایران نقش مهمی در مقابله با خشونت و افراط گری در منطقه داشته است. مساله یمن و مسلمانان روهینگیا نیز باید در اولویت اقدامات جامعه جهانی قرار گیرد و از ظهور رویکردهای افراطی پیشگیری شود.

در پایان نیز دو طرف بر ضرورت توسعه روابط دو کشور در سطوح مختلف و زمینه‌های مناسب تبادلات به ویژه در حوزه علم و فن‌آوری و ارتقاء سطح مبادلات تجاری و اقتصادی تاکید کردند.

۱۳۹۶/۹/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...