نسخه چاپی

ایران در یك‌ سال اخیر حداكثر انعطاف را از خود نشان داده است

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران، عملا در روند مذاكرات هسته‌ای یكسال اخیر، حداكثر حسن‌نیت و انعطاف خارج از حد لزوم را از خود نشان داد.

به گزارش نما، مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به حضور میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: آمریکا مفهومی به نام برداشتن تحریم را به عنوان یک عامل فشار بر ملت ایران استفاده می‌کنند.

وی افزود: آمریکایی‌ها سعی دارند تا این گونه به مردم القا کنند که نجات و راه‌حل مشکل در رفع تحریم است و ما باید قانع شویم که تحریم‌ها را از سر شما برداریم و الان حکومت ایران با ما راه نمی‌آید وگرنه ما منتظر برداشتن تحریم‌ها هستیم. این فرضیه‌ای بود که غرب طرح کرد و وسیله‌ای بود برای اینکه با استفاده چندوجهی از فشار اقتصادی بعد از تحریم، مردم را ناراضی کنند و از این طریق‌، مسئولان را تحت فشار بگذارند.

** ایران در یک‌سال اخیر حداکثر انعطاف را از خود نشان داد

رحماندوست با بیان اینکه غرب سعی دارد تا مردم دست‌ از حمایت نظام بردارند و مجامع ملی مانند راهپیمایی 22 بهمن را خلوت کنند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، عملا در روند مذاکرات هسته‌ای یک‌سال اخیر، حداکثر حسن‌نیت و انعطاف خارج از حد لزوم را از خود نشان داد.

این نماینده مجلس ادامه داد: تحریم ما هیچ ربطی به راه آمدن و نیامدن و تغییر مواضع استراتژیک و ایدئولوژیک ما در عرصه سیاست خارجی ندارد و مواضع کلان ما در سیاست خارجی کاملا ایدئولوژیک بر مبنای منافع است. اما نتیجه این می‌شود که مردم دریافتند اینگونه نیست که مسئولان کشور، به هیچ وجه اهل مذاکره نباشند و از هر منطقی فرار کنند، یا فکر کنند که اگر ایران اهل مذاکره بود تحریم‌ها یک‌باره برداشته می‌شد.

**می‌خواهند ما انواع و اقسام تحریم را به جان و دل بخریم

رحماندوست با اشاره به اینکه انتظار غرب از ما این است که مذاکرات 12 ساله و انواع و اقسام تحریم‌های حقوق بشری و هسته‌ای را از جان و دل بپذیرد و ملت خود را به شکل ذره ذره نابود کند، گفت: به لطف خدا، مردم ما با حضور میلیونی خود در راهپیمایی نشان دادند که پشتوانه بسیار محکمی برای مذاکرات وجود دارد و این غرب و آمریکایی‌ها هستند که باید با ملت ایران راه بیایند و ذیل ان‌پی‌تی عمل کنند چراکه روند یک‌ساله اخیر نشان داد که اعتماد به این غرب درست نیست.

۱۳۹۳/۱۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...