نسخه چاپی

آمار جالب توجه پلیس راهور از اخلاق رانندگی مردم تهران

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به موفقیت اجرای طرح" ایست به احترام زندگی"، در دو منطقه ۶ و ۸ شهرداری تهران از اجرای سراسری طرح تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش نما به نقل از مهر، سرهنگ تیمور حسینی گفت: طی ماه های اخیر اقدامات مناسبی در حوزه آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگی انجام شده است و همچنین استفاده از ابزارهای هوشمند مانند دوربین هایی که در تقاطع ها نصب شد باعث شد تا خیلی زود ایستادن پشت خط عابر پیاده به رفتاری اجتماعی در بین رانندگان تبدیل شود به نحوی که امروز بیشتر از ۹۸ درصد از رانند گان این اصل را رعایت می کنند.

او ادامه داد: بیشترین دغدغه ای که در اجرای طرح ایست به احترام زندگی داشتیم نسبت به راکبین موتور سیکلت بود که علیرغم نگرانی موجود مبنی بر اینکه کمترین سطح همکاری را از سوی راکبین موتورسیکلت خواهیم داشت ولی دیدیم که ۴۵ درصد رانندگان موتور سیکلت در زمان قرمز بودن چراغ نسبت به توقف در پشت خط سفید اقدام می کنند.

حسینی گفت: امروز دوربین‌های شهری نشان می‌دهد که ۹۸ درصد از رانندگان خودروها و بیش از ۵۰ درصد موتورسواران، قوانین توقف در پشت چراغ قرمز را رعایت می‌کنند و قبل از خطوط قرمز ترسیم شده در تقاطعات، توقف می‌کنند؛ این در حالی است که گزارشات اخذ شده از دوربین‌های ثبت تخلف و کنترل شهری نیز نشان از تغییر رفتار ترافیکی محسوس راکبین موتورسیکلت‌ها دارد و موتورسوارانی که پیش از اجرای این طرح، اعتنایی به چراغ راهنمایی نمی‌کردند، امروز بیش از ۵۰ درصد از آن‌ها در پشت خطوط قرمز تقاطعات توقف کرده و ۳۰ درصد از آن‌ها نیز پشت چراغ قرمز و روی خط عابر پیاده می‌ایستند؛ به عبارت دیگر امروز تنها کمتر از ۲۰ درصد موتورسواران پایتخت به چراغ راهنمایی بی توجه هستند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی امروز ما در ترافیک تهران بی نظمی های موجود در رفتار ترافیکی است. به هر صورت اکثر مردم پذیرفته اند که معابر شهر تهران به دلایل مختلف دارای بار ترافیکی است که بخش عمده ای از این موضوع بر گردن بی نظمی ترافیکی است لذا ما به دنبال برگرداندن نظم ترافیکی به معابر شهر تهران هستیم.

او گفت:خوشبختانه در حال حاضر در مجموعه پلیس و شهرداری تهران عزم و اراده جدی برای ادامه این طرح وجود دارد و مطمئناً تجهیز تقاطع های شهری به دوربین‌های ثبت تخلف توسعه پیدا خواهد کرد؛ تجربه خوب تلفیق اقدامات پلیسی با اقدامات آموزشی، فرهنگی و استفاده از ابزارهای هوشمند در این طرح باعث خواهد شد تا طرح‌های آتی نیز با رویکرد مبتنی بر اصلاح رفتار ترافیکی به اجرا درآید.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه با اشار به پیش قدم بودن پلیس راهور در فرهنگ سازی اصول ترافیکی در بین شهروندان گفت : دوست داریم رانندگان موتور سیکلت مانند رانندگان خودرو بیش از پیش به رعایت قانون ملزم باشند .

او با اشاره به اینکه مردم از بی نظمی ترافیکی در شهر گلایه مند هستند گفت: با توجه به اراده ماموران و خواسته ای که در بین خود مردم به وجود آمده دور از تصور نیست در آینده نزدیک به رقم مناسبی از رعایت قانون در این بخش برسیم.

او گفت: با توجه به اینکه نتایج اجرای یک ماهه طرح ایست به احترام زندگی در دو منطقه ۶ و ۸ تهران با موفقیت خوبی همراه بوده و اجرای این طرح در این دو منطقه، اصلاح رفتار ترافیکی ۹۸ درصد از کل رانندگان پایتخت را در تمامی شهر باعث شده است، از این رو در نظر داریم تا طرح سراسری ایست به احترام زندگی را از پایان سال جاری کلید بزنیم و سال ۹۴ را با اجرای سراسری این طرح در پایتخت آغاز کنیم.

۱۳۹۳/۱۱/۲۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...