نسخه چاپی

اردبیل یخ می بندد

به دنبال بارش برف و سرمای هوا در روزهای گذشته هواشناسی از یخبندان و كاهش دمای هوا تا 20 درجه زیر صفر در روزهای آینده در اردبیل و مناطق كوهستانی خبر داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، بر اساس اعلام امروز هواشناسی استان اردبیل در 24 ساعت گذشته در اکثر مناطق استان اردبیل بارش برف و در 2 شهر بیله‌سوار و پارس‌آباد بارش باران گزارش شده به طوری که سردترین شهر استان در این مدت با 11 درجه زیر صفر خلخال بود و شهر پارس‌آباد با 2 درجه بالای صفر هوای متفاوت را تجربه کرد به طوری که در مرکز استان نیز دمای هوا به زیر هفت درجه رسید.

در این مدت بیشترین بارش باران از بیله‌سوار با 63 میلی‌متر گزارش شده که در پارس‌آباد نیز 48 میلی‌متر بارندگی اتفاق افتاده است اما سرعین با ارتفاع 23 متر بیشترین بارش برف را شاهد بوده و در اردبیل این وضعیت بارشی به 20 سانتی‌متر رسیده است به طوری که در برخی از مناطق کوهستانی و صعب‌العبور استان این ارتفاع تا 30 سانتی‌متر نیز رسیده است.

بر اساس اعلام هواشناسی استان با ورود این سامانه از عصر امروز بارش‌ها به صورت پراکنده تا صبح فردا ادامه خواهد داشت اما اتفاق مهم وقوع یخبندان و سرمای شدید هوا طی امشب و فردا در اردبیل خواهد بود که در برخی از مناطق یخبندان و برودت هوا به منهای 20 درجه و حتی 25 درجه نیز می‌رسد.

بارش برف که هم‌اکنون در شهر اردبیل، نیر، نمین و سرعین و همچنین بارش رحمت الهی در شمال استان ادامه دارد در کنار خوشحالی مردم و کشاورزان به کندی ترددهای روزانه نیز منجر شده و به رغم برف‌روبی و نمکپاشی که شهرداری انجام داده تردد خودروها در اولین ساعات صبح امروز با مشکلاتی همراه شده به طوری که برخی از رانندگان به دلیل لغزنده بودن جاده به سختی قادر به کنترل خودروی خود هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، از شهرهای مختلف استان خبر می‌رسد به دلیل وضعیت بارشی با ساعاتی تاخیر مغازه‌داران فعالیت روزانه خود را آغاز کرده و حتی عده‌ای تردد روزانه خود را تعطیل کرده و خانه‌نشینی را ترجیح داده‌اند.

۱۳۹۳/۱۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...