نسخه چاپی

زمین‌ خواران شرق تهران را بلعیدند!

نماینده مردم تهران، ری و اسلامشهر در مجلس گفت: زمین‌خواری نه تنها در شرق استان بلكه در شهرستان‌های شمالی پایتخت مانند شمیرانات به صورت قارچ‌گونه در حال افزایش است.

به گزارش نما، لاله افتخاری در مورد وضعیت شهرستان‌های شرق استان تهران به عنوان محور اصلی و جولان‌گاه زمین خواران در استان تهران اظهار داشت: موج گسترده‌ای از زمین خواران در سالیان گذشته به دلیل فاصله این مناطق با پایتخت و نظارت‌های محدود تصرف اراضی ملی را در دستور کار خود قرار دادند.

وی در تشریح موج زمین‌خواری در استان تهران، عنوان کرد: زمین‌خواری نه تنها در شرق استان بلکه در شهرستان‌های شمالی پایتخت مانند شمیرانات به صورت قارچ‌گونه در حال افزایش است.

نماینده مردم تهران، ری و اسلامشهر در مجلس با تاکید بر اینکه آزادسازی اراضی متصرفی توسط زمین‌خواران به عنوان یک سیاست مهم‌ در ‌نقاط مختلف پایتخت اجرایی می‌شود، افزود: فرماندای‌های شهرستان‌های شمیرانات و دماوند در این راستا عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند.

افتخاری با اشاره به نبود حد و مرزی تعریف شده برای ساختار جغرافیایی استان تهران و گسترش بدون نظارت بر این پدیده آمیخته با تهدید در آینده نه چندان دور، اظهار کرد: این موضوع در راستای خدمات‌رسانی در بخش‌های زیر ساختی در جریان سیاست محرومیت‌زدایی مشکلات زیادی به همراه داشته است.

وی تصریح کرد: محرومیت‌زدایی در زیر ساخت‌های گاز رسانی، آب و برق در کنار حوزه بهداشت، درمان، آموزشی، پرورشی و سایر بخش‌ها نیاز به کار کار‌شناسی دارد ولی این معضل به مانعی بزرگ تبدیل شده است.

نماینده مردم تهران، ری و اسلامشهر در مجلس افزود: اگر افزایش حریم استان تهران به صورت کار‌شناسی و متناسب با جمعیت مدیریت نشود در راستای تامین زیر‌ساخت‌ها دچار مشکل می‌شویم.

افتخاری خاطرنشان کرد: هم‌اکنون استان تهران در بیشتر بخش‌ها از زیر ساخت‌های فرسوده‌ای برخوردار است و روستاهایی در اطراف این کلانشهر وجود دارند که در بحث زیر ساخت‌های مورد نیاز از محرومیت رنج می‌برند.

۱۳۹۳/۱۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...