نسخه چاپی

انتقاد از وضعیت حقوق بشر كره جنوبی

عفو بین الملل روز چهارشنبه اعلام كرد در سال دوم ریاست جمهوری پارك گئون های در كره جنوبی، این كشور در زمینه رعایت و بهبود شرایط حقوق بشر پسرفت داشته است.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر، عفو بین الملل در گزارش سالانه خود اعلام کرد رویدادهای مختلفی در کره جنوبی روی داده است که سبب بروز نگرانی هایی شده است از جمله ایجاد موانعی بر سر راه آزادی برگزاری تجمعات و همچنین افزایش محدودیت های دولتی در زمینه آزادی بیان با استفاده از قوانین امنیت ملی برای ارعاب و زندانی کردن افراد.

عفو بین الملل اعلام کرد دولت سئول به استفاده از قوانین سخت گیرانه امنیت ملی ادامه داده است ، قوانینی که بر اساس آن، انجام هر گونه فعالیت های « ضد دولتی » برای تقویت ایده های سیاسی در ارتباط با کره شمالی ممنوع است.

عفو بین الملل پیشتر این قانون را که در سال 1948 اجرایی شد، « یکی از مهمترین موضوعات در زمینه حقوق بشر در کره جنوبی » توصیف کرده بود.

در گزارش سال 2014 عفو بین الملل آمده است دست کم 32 نفر در هشت ماهه نخست امسال در کره جنوبی به نقض این قانون متهم شدند. این رقم در مقایسه با سال 2013 کاهش داشته است، زمانی که 129 نفر به نقض این قانون متهم شده بودند و این رقم بالاترین رقم طی یک دهه محسوب می شود. عفو بین الملل اعلام کرد با این که این رقم در مقایسه با سال 2013 کاهش نشان می دهد اما همچنان مایه نگرانی است.

در این گزارش همچنین آمده است لی سئوک کی قانون گذار سابق و چپ گرای کره جنوبی به همراه شش تن دیگر از اعضای حزب مترقی متحد به اتهام «توطئه برای شورش»، «تحریک به ایجاد شورش» و انجام فعالیت هایی که نقض قانون امنیتی محسوب می شود، زندانی شدند.

در این گزارش همچنین آمده است تصمیم دادگاه قانون اساسی کره جنوبی برای منحل کردن حزب مترقی متحد بر خلاف قوانین و اصول دموکراتیک است.

عفو بین الملل همچنین اعلام کرد نگرانی هایی نیز بر سر موضوعاتی از قبیل موثر بودن واکنش ها به فاجعه غرق شدت کشتی حامل دانش آموزان و همچنین بی طرفانه بودن تحقیقات در این باره بروز کرده است . در آن حادثه که در آوریل 2014 رخ داد بیش از 300 دانش آموز جان باختند .

به گزارش خبرگزاری یونهاپ از سئول؛ عفو بین الملل در ارتباط با اعتصاب اتحادیه حمل و نقل ریلی و تصمیم دولت سئول به غیر قانون اعلام کردن اتحادیه معلمان اعلام کرد حقوق کارگران به سبب رد آزادی بیان نقض شده است.

۱۳۹۳/۱۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...