نسخه چاپی

فرمانده آمریكایی: از مانور دریایی ایران نگران نیستیم

یك فرمانده نظامی آمریكا اعلام كرد از مانور سپاه پاسداران ایران در خلیج فارس نگرانی ندارد.

به گزارش نما، ژنرال "کوین استفنس" سخنگوی ناوگان پنجم دریایی آمریکا مستقر در بحرین در گفت و گو با خبرگزاری آسوشیتدپرس در واکنش به انجام رزمایش دریایی سپاه در دهانه تنگه هرمز گفت نیروهای آمریکایی این رزمایش را تحت نظر دارند ولی در عین حال تاکید کرد نگرانی بابت این رزمایش وجود ندارد.

او از پاسخ به این سوال که واکنش آمریکا به انهدام ماکت ناو هواپیما بر آمریکایی در این رزمایش چیست،خودداری کرد ولی گفت به نظر می رسد آنها (نیروی دریایی ایران) در این مانور تلاش کردند یک صحنه سازی شبیه به فیلم های هالیوودی را از بین ببرند.

او در عین حال گفت: ما به توانایی نیروی دریایی مان برای دفاع از خود اطمینان داریم.



وب سایت دیلی تلگراف بریتانیا نیز در گزارش خود از این رزمایش ضمن تشریح سخنان مقامات نظامی ایران از اهداف این رزمایش نوشت: بر اساس اعلام پنتاگون ایالات متحده آمریکا هم اکنون حدود 10 ناو هواپیمابر مستقر در منطقه دارد که روی هر کدام از آنها به طور میانگین 80 هواپیمای جنگنده مستقر است.

رزمایش روز گذشته سپاه بارتاب گسترده ای در رسانه های جهانی داشته و غالب خبرگزاری ها و سایت های خبری آمریکایی و غربی موضوع حمله به ماکت ناو هواپیما بر آمریکایی را برجسته کرده اند.

شبکه خبری ای بی سی آمریکا با انتشار گزارشی کوتاه از این رزمایش نوشت، انهدام ماکت فرضی ناو هواپیما بر آمریکایی در آستانه پایان مهلت تعیین شده برای رسیدن به تفاهم سیاسی در قالب توافق نهایی (11 فروردین 94) صورت می گیرد.

۱۳۹۳/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...