نسخه چاپی

هشدار نسبت به آمار قابل تامل اتباع بیگانه در كشور

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس ضمن هشدار نسبت به آمار قابل تامل اتباع بیگانه در كشور، گفت: زمانی كه برخوردها نسبت به ورود اتباع بیگانه ضعیف باشند این افراد به راحتی وارد كشور شده و از خدمات نسبتا مطلوبی نیز برخوردار می‌شوند.

به گزارش نما، محسن صرامی فروشان در گفت وگو با خانه ملت، درباره مشکلات وجود اتباع بیگانه در برخی از نقاط کشور، افزود: ایراد اصلی نسبت به باراندازی اتباع بیگانه در برخی از نقاط کشور به ویژه خمینی شهر کم‌کاری وزارت کشور است چراکه قانون در این خصوص اجرا نمی‌شود و نسبت به نظارت بر رفت وآمد این افراد اهمال می‌شود.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حضور غیرقانونی اتباع بیگانه می‌تواند مشکلات امنیتی و بهداشتی زیادی را دربرداشته باشد، ادامه داد:‌ بارها از مسئولان مربوطه درخواست شده تا نسبت به حضور اتباع بیگانه ضوابط را تعیین کرده و خدماتی که باید به آنها ارایه شود درچارچوب قانون صورت گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر ضرورت ورود جدی وزارت کشور نسبت به حضور اتباع بیگانه در کشور، تصریح کرد: بی‌توجهی به حضور این افراد می‌تواند مشکلات امنیتی زیادی را برای کشور رقم زند از سویی دیگر با توجه به تراکم جمعیت در شهرستان خمینی شهر، امکان خدمات به این افراد محدود می‌شود چراکه سرانه نان، آرد یا اقلام اساسی ما مشخص است.

وی یادآور شد: متاسفانه پلیس راهنمایی و رانندگی هیچ‌گونه نظارتی بر سوارشدن غیرقانونی اتباع بیگانه بر موتورهای سیکلت و خودروها ندارد که همین امر رفت و آمد را برای آنها تسهیل کرده است همچنین بر ازدواج آنها با ایرانی‌ها نیز دقت‌نظر درستی صورت نمی‌گیرد و همین امر باعث بلاتکلیفی فرزندان این افراد می‌شود.

صرامی فروشان تاکید کرد: آمار دقیقی از تعداد فرزندان بی‌هویتی که ماحصل ازدواج اتباع بیگانه با ایرانی‌ها است وجود ندارد اما تنها می‌توان به این نکته اشاره کرد که تعداد آنها قابل ملاحظه و هشدار دهنده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: بهترین راهکار آن است که قانون دراین زمینه اجرا شود و با کارخانجاتی که این افراد را به کار می‌گیرند برخورد قاطع و جدی صورت گیرد تا شرایط قانونی برای اسکان این افراد فراهم شود؛ زمانی که برخوردها نسبت به ورود اتباع بیگانه ضعیف باشند این افراد به راحتی وارد کشور شده و از خدمات نسبتا مطلوبی نیز برخوردار می‌شوند.

۱۳۹۳/۱۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...