نسخه چاپی

نخستین هواپیمای ایرانی تا ساعاتی دیگر در صنعا فرود می‌آید

نخستین هواپیمای ایرانی از خطوط هوایی «ماهان ایر» تا چند ساعت دیگر در فرودگاه صنعا فرود می‌آید.

به گزارش نما، منابع رسانه‌ای اعلام کردند که طی چند ساعت آینده، نخستین هواپیما از خطوط هوایی ایرانی در فرودگاه بین‌المللی صنعا فرود خواهد آمد و نیروی هوایی یمن نیز طی چند روز آینده، نخستین پرواز مستقیم به تهران را باز خواهد کرد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «سماپرس» این اقدام، تنها چند ساعت پس از امضای توافق میان تهران و صنعا مبنی بر تسهیل پروازهای مستقیم میان دو کشور صورت می‌گیرد. این توافقنامه در تهران امضا شده است.

تحلیل‌گران بر این باورند که اجرایی شدن سریع این توافقنامه غافلگیر کننده بود و برخی نیز اعلام می‌کنند که این اقدام در چارچوب گشایش در روابط یمن با کشورهای دیگر پس از انقلاب 21 سپتامبر است و یکی از کشورها نیز ایران است. انجام پروازهای مستقیم با یمن در افزایش مبادلات تجاری میان دو کشور بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

این اقدام تنها پس از گذشت یک روز از اظهارات «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله مبنی بر ایجاد روابط حسنه با برخی کشورها پس از موضع‌گیری منفی کشورهای حاشیه خلیج فارس در قبال تحولات یمن پیگیری شد و امروز نخستین پرواز مستقیم ایران به یمن انجام می‌شود.

بر اساس یادداشت تفاهم امضا شده میان صنعا و تهران، 14 سفر هوایی در هفته از سوی ایران و یمن می‌تواند انجام شود.

«محمد عبدالقادر» سرپرست اداره کل هواپیمایی کشوری و هواشناسی یمن و معاون حمل و نقل هوایی ایران این توافقنامه را امضا کردند.

۱۳۹۳/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...