نسخه چاپی

كاهش 50 درصدی حجم آلایندگی شهر تهران

شهردار تهران با اشاره به اینكه مدیریت شهری بنا دارد در طی 4 سال آینده حجم آلایندگی در شهر را 50 درصد كاهش دهد، گفت: در سال آینده در هر ماه یك ایستگاه مترو به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمدباقر قالیباف شهردار تهران در مراسم بهره‌برداری از 2 ایستگاه خط 3 مترو تهران (ایستگاه شهرک شریعتی و ایستگاه تقاطعی میدان ولیعصر(عج) (تقاطع خطوط 3 و 6) که صبح امروز با حضور اعضای شورای شهر تهران برگزار شد، اظهار داشت: خدا را شاکریم که به ما توفیق داد خدمت دیگری به مردم شهر عرضه کنیم و انصافاً کارگران، مهندسین و طراحانی که امروز در مجموع مترو تلاش می‌کنند اقدامات ویژه‌ای را در توسعه خطوط مترو انجام داده‌اند.

وی تصریح کرد: مهمترین ویژگی مجموعه دوستانی که در ساخت مترو تلاش می‌کنند این است که قبل از اینکه پیمانکار باشند همگی آنها برای یک هدف مشخص و خدمت بندگان خوب خدا و برای جان شهروندان شهر و برای سلامت همه اقشار جامعه به خصوص کودکان و سالخوردگان تلاش می‌کنند.

قالیباف تصریح کرد: در واقع تلاش مجموعه کارگران، پرسنل و مهندسین در مترو یک مجاهدت و تلاش برای بهبود زندگی مردم شهر است.

وی در ادامه با اشاره به کارهای ویژه شهرداری تهران برای مردم جنوب شهر تهران اظهار داشت: ما بیش از هر شهروند دیگری در مناطق مختلف تهران به مردم جنوب شهر مدیون هستیم چرا که مردمانی بی‌توقع و بی‌تکلف و در روزهای سخت همراه انقلاب و از یاوران صدیق انقلاب اسلامی در هر زمان و مقطعی بوده‌اند.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: هم اینک افتخار ما این است که بگوییم مترو کاملا بومی شده است و توسعه مترو عجین شده است با حوزه مهندسی کشور و ما قادریم این مجموعه را اداره کنیم.

وی اضافه کرد: بنده مجدداً تعهد خود را به عنوان یک خدمتگزار به مردم تکرار می‌کنم چرا که بنده به همکارانم در مجموعه مدیریت شهری (شورا و شهرداری) تلاش می‌کنیم که به شهروندان خدمت کنیم و شهروندان مطمئن باشند که با همه وجود و توان نسبت به تعهدات خود به مردم این شهر عمل خواهیم کرد.

قالیباف با اشاره به مشکلات دولت در بخش اعتبارات و چالش‌های پیش روی آن گفت: ما هیچ موقع توقع بی‌جایی از دولت نداریم اما طبق قانون 50 درصد از هزینه‌های مترو به عهده دولت است و امروز سهم ناچیزی از این رقم پرداخت می‌شود اما ما لب به گلایه نمی‌گشاییم.

شهردار تهران تصریح کرد: مدیریت شهری برای توسعه مترو همه سختی‌ها را به جان خریده و در این مسیر تلاش خواهد کرد و این در حالی است که ما در این مسیر زخم زبان‌هایی می‌شنویم و یادداشت‌هایی در برخی رسانه‌ها منتشر می‌شود که از مبنا کذب بوده و ما هیچ‌گاه وقت خود را برای پاسخگویی به این مطالب نخواهیم گذاشت چرا که با توجه به تعهدات خود باید به مردم خدمت کنیم.

وی گفت: مردم ما آنقدر آگاه و فهیم هستند و همه تلاش‌ها و خدمات انجام شده در شهر را می‌بینند و با وجدان خود منصفانه‌ترین قضاوت را خواهند کرد.

شهردار تهران تصریح کرد: ما امروزه با افتخار به مردم می‌گوییم که علی‌رغم همه سختی‌ها، محدودیت‌ها و فشارها به حول و قوه الهی به تعهدات خود در اجرای پروژه‌ها پایبند هستیم و در این مسیر راه را ادامه خواهیم داد.

قالیباف در ادامه با اشاره به عدم پرداخت اعتبارات توسعه مترو از سوی دولت به شهرداری گفت: مگر شهرداری تهران خارج از محدوده پروژه‌ها کار می‌کند که اعتبارات آن تخصیص نمی‌یابد.

وی ادامه داد: متأسفانه در پرداخت اعتبارات با شهرداری به صورت عادلانه رفتار نمی‌شود و این در حالی است که هیچ‌گاه ما گله‌ای را نداشته‌ایم اما گله‌مندیم که چرا قانون اجرا نمی‌شود قانونی که در مجلس تصویب شد و سالیان سال اجرا می‌شد و اعتبار آن ریالی بود؛ منابعی که از مردم دریافت و به خزانه واریز می‌شد و باید طبق قانون این منابع در اختیار شهرداری‌ها واگذار شود که متأسفانه این کار اجرا نمی‌شود.

قالیباف ادامه داد: در هر جلسه‌ای که بنده با دوستان خود در دولت برگزار می‌کنم این موارد و مشکلات را به عزیزان انتقال می‌دهم و آنها عنوان می‌کنند که حق با شماست و پیگیری می‌کنیم اما بعد از آن بخش قابل توجهی از کارها پیگیری نمی‌شود و روی زمین مانده است.

شهردار تهران بیان داشت: قطعاً کاری که برای رضای خدا و برای بندگان خدا باشد بر روی زمین نخواهد ماند و پیش خواهد رفت.

قالیباف اضافه کرد: مدیریت شهری با شعار مدیریت جهاد و اقتصاد مقاومتی و تلاش مضاعف عزیزان در مدیریت شهری (شورای شهر و شهرداری) و با تمام فشارهایی که وجود دارد و تحریم‌های دشمنان،‌ تلاش گسترده‌ای را برای رسیدن به اهداف مد نظر انجام داده است.

وی گفت: ما با رویکرد مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی در ماه‌های پایانی سال آن چیزی که در بودجه شهرداری پیش‌بینی شده بود را محقق کردیم و در این زمینه توانستیم صد درصد از بودجه سال 93 را محقق کنیم و این در حالی بود که در این مسیر با فشارهای اقتصادی متعدد روبه‌رو بودیم.

وی تصریح کرد: بنده به مردم عزیز تهران اطمینان می‌دهم که نگران فراز و نشیب‌ها، مشکلات اقتصادی، بحران‌ها و تحریم‌هایی که دشمنان وارد می‌کنند در حوزه شهرداری و مأموریت آن نباشند و ما قطعا با برنامه‌ریزی دقیق و بر اساس مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی پیش خواهیم رفت و تأخیری در پروژه‌ها نخواهیم داشت.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: در شهرداری تهران علی‌رغم تمام مشکلاتی که وجود دارد ما امروز شاهد افتتاح نودمین ایستگاه مترو هستیم و در سال آینده نیز هر ماه یک ایستگاه مترو افتتاح خواهد شد و قطعا بدون وقفه تمامی پروژه‌های شهرداری پیش خواهد رفت.

شهردار تهران در ادامه از اهالی رسانه درخواست کرد که در ادامه مسیر فعالیت شهرداری حمایت لازم را از مجموعه مدیریت شهری برای رسیدن به اهداف خود داشته باشد.

وی بیان داشت: آلودگی هوا چالشی بزرگی است که هم اکنون مسئولان در رده‌های مختلف پیگیر حل و فصل آن هستند و ما در شهرداری تهران نیز توجه ویژه‌ای را به این موضوع داشته‌ایم و داریم و بنا داریم در 4 سال آینده با همین امکانات و ظرفیت و با کمک شورای شهر تهران حداقل در افق 4 سال آینده 50 درصد از حجم آلایندگی شهر تهران کاهش یابد و چنانچه دوستان دیگر ما در خارج از محیط شهرداری این اراده را داشته باشند ما می‌توانیم بیش از این سهم را در شهر تهران در کاهش آلودگی هوا داشته باشیم.

قالیباف گفت: توسعه حمل و نقل عمومی یکی از سیاست‌های اصلی مدیریت شهری محسوب می‌شود که در طول سال 30 کیلومتر حفاری در شهر و 20 کیلومتر بهره‌برداری قطعی انجام می‌شود.

۱۳۹۳/۱۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...