نسخه چاپی

پرداخت كمك هزینه تحصیلی به ایثارگران

نمایندگان مجلس با تصویب بندی از لایحه بودجه 94، مجوز پرداخت كمك هزینه تحصیلی به ایثارگران و افراد مشمول خانواده آنها توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران را صادر كردند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: نمایندگان مجلس با تصویب بندی از لایحه بودجه 94، مجوز پرداخت کمک هزینه تحصیلی به ایثارگران و افراد مشمول خانواده آنها توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران را صادر کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز، بخش هزینه‌ای بند الف تبصره 15 را به تصویب رساندند.

بر اساس این مصوبه، شهریه‌های مربوط به دانشگاه پیام‌نور، دانشگاههای علمی- کاربردی و دوره‌های شبانه و همچنین مراکز آموزشی و پژوهشی غیردولتی از طریق دستگاههای ذی‌ربط اعم از بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان بهزیستی کشور، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان اوقاف و امور خیریه در ابتدای هر نیمسال تحصیلی از محل اعتبارات برنامه 30166 پیوست شماره (4) این قانون پرداخت می‌شود. کمک هزینه تحصیلی اعم از شهریه ثابت و متغیر پرداختی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران به ایثارگران و افراد مشمول خانواده آنها که در واحدهای بین‌الملل داخل یا خارج دانشگاه‌های دولتی و یا غیردولتی پذیرفته می‌شوند، معادل حداکثر شهریه پرداختی به پذیرفته‌شدگان رشته‌ها و مقاطع مشابه در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و واحدهای دانشگاهی داخلی تعیین و پرداخت می‌گردد و باقیمانده شهریه توسط دانشجو اعم از ایثارگر یا خانواده وی تأمین و پرداخت می‌شود. آیین‌نامه اجرائی این بند ظرف مدت دو ماه از تاریخ تصویب این قانون به‌ پیشنهاد دستگاه‌های اجرائی ذی‌ربط با تأیید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به ‌تصویب هیأت‌ وزیران می‌رسد.

پیش از این نمایندگان مجلس در بخش درآمدی این تبصره مصوب کردند که تحصیل ایثارگران، حافظان کل قرآن کریم و قاریان ممتاز کشوری و مشمولان بند (ک) ماده (20) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی رایگان است.

۱۳۹۳/۱۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...