نسخه چاپی

كاشت 5 میلیون نهال‌ در روز درختكاری در تهران

معاون شهردار تهران از كاشت 5 میلیون اصله نهال در بزرگراه‌ها، منازل و اتوبان‌ها با همكاری آموزش و پرورش مناطق 22 گانه پایتخت، سمن‌ها و معتمدان محلی خبر داد.

به گزارش نما به نقل از میزان: معاون شهردار تهران از کاشت 5 میلیون اصله نهال در بزرگراه‌ها، منازل و اتوبان‌ها با همکاری آموزش و پرورش مناطق 22 گانه پایتخت، سمن‌ها و معتمدان محلی خبر داد.

مجتبی عبداللهی با اشاره به اینکه دانش آموزان در روز 15 اسفند با هماهنگی مدیران مناطق در سطح شهر حاضر شده و اقدام به کاشت نهال می کنند، اظهار کرد: با توجه به اهمیت توجه به فضاهای زیست محیطی در پایتخت، همچنین حفظ و نگهداشت آنها برنامه ریزی های زیادی را به صورت فراگیر برای روز درختکاری در دستور کار خود داریم.

وی در ادامه تصریح کرد: آموزش و پرورش مناطق 22 گانه تهران، سمن‌ها و معتمدان در روز درختکاری با محیط زیست در زمینه اجرای تدابیر و برنامه‌های مورد نظر همکاری خواهند داشت.

معاون شهردار تهران با بیان این مطلب که درختکاری با همکاری وزارت آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفته است، اذعان کرد: درختکاری در دامنه جنوبی البرز به دست دانش آموزان مناطق 18 و 19 انجام می‌شود.

عبداللهی با اشاره به اینکه برنامه ریزی شده است تا پنج میلیون اصله درخت تا پایان سال در نقاط مختلف پایتخت از جمله بزرگراه ها، منازل، اتوبان ها و کنار گذرها تا پایان سال کاشته شود، عنوان کرد: در خرید این نوع درختان به سازگاری با محیط، آب و هوای تهران و مصرف کم آب توجه شده است.

وی با اشاره به آموزش کاشت نهال به دانش آموزان بیان کرد: فصل درختکاری که از آبان ماه شروع شده است، تا 25 اسفند ادامه دارد. البته امسال با سعی داریم با آموزش کاشت نهال به دانش‌آموزان در هشت نقطه از دامنه جنوبی البرز از جمله تلو، لتیان، ولنجک، حصارک، کن و منطقه جماران نهال کاشته شود.

۱۳۹۳/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...