نسخه چاپی

ممنوعیت استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز

استاندار تهران گفت: در ابتدای كار دولت ۱۹.۲ مترمربع سرانه فضای سبز برای شهرهای استان البته به جز شهر تهران داشتیم كه این رقم با گذشت یكسال در دولت یازدهم به ۲۴ متر مربع رسیده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، سید حسین هاشمی، در چهارمین نشست ستاد فضای سبز استان تهران با مهم دانستن فضای سبز در هر مجموعه شهری اظهار داشت:لازم است تا پایان دولت تدبیر و امید،حرکت جهشی در جهت اهداف چشم انداز بیست ساله،در حوزه فضای سبز انجام شود و پایتخت در این بخش الگویی برای سایر مناطق باشد.
هاشمی ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی و با اشاره به رسم هرساله کاشت نهال توسط مقام معظم رهبری و شخص رییس جمهور تصریح کرد: این حرکت نمادین همواره نشانگر این مسئله است که ما باید تا چه اندازه به حوزه طبیعی و فضای سبز پیرامون مان اهمیت دهیم . در واقع ورودی و خروجی هر شهر باید در کنار نظافت و آراستگی، در حوزه فضای سبز هم شکل و شمایل منحصر به فردی داشته باشد که هر میهمان یا مسافری که وارد شد،به آن اذعان کند.

استاندار تهران افزود: شهرداران، مدیران حوزه منابع طبیعی، مسئولین جهاد کشاورزی، دست اندرکاران حوزه محیط زیست و مسئولین امور آب، اختیارات این مهم را دارند که در مقابل تخریب کنند گان بایستند و باید در این حوزه پیشگیری را همچون سیاست های مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز مدنظر قرار دهند، همچنان که تا کنون به توفقیات خوبی در این زمینه رسیده‌ایم.

وی عنوان داشت: در زمان آغاز به کار دولت تدبیر امید وضعیت حوزه فضای سبز با امروز متفاوت بود. در ابتدای کار دولت ۱۹.۲ متر مربع سرانه فضای سبز برای شهرهای استان ، البته به جز شهر تهران داشتیم که این رقم با گذشت یکسال در دولت یازدهم به ۲۴ مترمربع رسیده است و امیدواریم ظرف سال آتی نیز با توسعه فضای سبز آن را به ۳۰ مترمربع برسانیم که البته به هیچ وجه دور از دسترس نیست.

استاندار تهران تاکید داشت: برحسب سیاست های افق ۱۴۰۴ در نظر داریم تا با یاری خدا و تلاش مسولین این حوزه، سرانه فضای سبز استان را در پایان این دوره به ۵۰ مترمربع ارتقا دهیم.

هاشمی اذعان داشت: قرار است جهت سیاست‌های توسعه فضای سبز در استان تهران، مساحتی بالغ بر ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از منابع طبیعی زمین به شهرداری های متقاضی برای توسعه فضای سبز واگذارشود و با تلاش های انجا شده تا کنون ۲ هزار ۲۰۰ هکتار واگذار و مابقی به زودی محقق می شود تا شاهد زیبایی شهرهای استان تهران به عنوان پیشانی نظام باشیم.

وی با اشاره به پیشنهاد ستاد توسعه فضای سبز استان و نام گذاری سال آتی به نام سال توسعه فضای سبز استان تهران خاطرنشان کرد: این مهم برای تشویق مسئولین شهری در جهت توسعه جدی فضای سبز انجام شد که در همین راستا با تشکیل کمیته ای برای ارزیابی عملکرد شهرداری‌ها، به شهرداری‌های فعال کمک مالی می‌شود و خود شهرداران هر شهر نیز مورد تشویق قرار می‌گیرند.

استاندار تهران اذعان داشت: استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز در شهرها با توجه به وضعیت کم آبی، به جد ممنوع است و معاونت عمرانی استانداری با ارسال بخشنامه‌های جداگانه این موضوع را کتبابه شهرداران تذکر خواهد داد.

هاشمی ضمن اشاره به کمربند سبز پیرامونی استان تهران و وضعیت کنونی آن اظهار داشت : در حال حاضر ۱۰ پارک اختصاصی ویژه بانوان در استان احداث شده که در نظر داریم هر شهری حداقل یک پارک ویژه بانوان احداث کند. البته ضمن امضای تفاهم نامه با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ،مقرر شده با تامین اعتبار توسط این ستاد پنج پارک در مناطق محروم استان ایجاد شود. همچنین وضعیت کمربند سبز پیرامونی استان در تمام سفرها مورد بازبینی و بررسی قرار می گیرد.

وی افزود : هر شهروند می تواند با گذاشتن یک گلدان در بالکن منزل خود به زیبایی شهری کمک کند. البته ما نیز با تمام توان در جهت توسعه فضای سبز استان گام بر می داریم.

استاندار تهران با اشاره به اهمیت حفاظت از باغات منطقه کن عنوان داشت : در این خصوص اختلاف نظرهایی وجود دارد و استانداری تهران نیز به دلیل ساز و کار قانونی حق ورود به این مسئله را ندارد و ما به عنوان دستگاه حاکمیتی منعکس کننده این مسئله و پیگیر حل و فصل آن هستیم.

لازم به ذکر است، چهارمین جلسه ستاد توسعه فضای سبز استان تهران به ریاست سید حسین هاشمی، استاندار تهران و با حضور معاونین وی و مسئولین ذیربط برگزار شد.

۱۳۹۳/۱۲/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...