نسخه چاپی

معلمان از تبعیض رنج می‌برند

رئیس انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل گفت: هیچ‌ تحصن و تجمع معلمان در استان اردبیل برگزار نمی‌شود و ما از طریق قانونی پیگیر مطالبات و خواسته‌های به حق معلمان هستیم.

به گزارش نما، غلامحسین گنجی در گفت‌و‌گو با فارس اظهار کرد: هیچ برنامه‌ای در قالب تجمع و یا تحصن معلمان در استان اردبیل در نظر گرفته نشده و ما مطالبات به حق معلمان را از طریق نهادهای مربوطه با برقراری تعامل مثبت و سازنده پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: قرار نیست با تجمع و یا برخی اقدامات متظاهر بخواهیم رسیدن به حق و حقوق‌مان را فریاد بزنیم و اگر در برخی از استان‌ها حرکت تجمع‌آمیزی انجام می‌شود توسط کانون صنفی معلمان است که مجوز آن در استان اردبیل لغو شده است.

رئیس انجمن اسلامی معلمان استان تصریح کرد: ما حتی در سفر رئیس جمهور به استان اردبیل در نشست عمومی که با رئیس جمهور و نوبخت معاون راهبردی رئیس جمهور داشتیم خواسته‌های به حق فرهنگیان را اعلام کردیم و از دولت تدبیر و امید خواستیم تا در رفع این مشکلات و نارسایی‌ها تلاش کنند.

گنجی با اشاره به افزایش حقوق جدید برای کارکنان بانک‌ها تا سقف 840 هزار تومان افزود: قطعا معلمان از تبعیض و برخی بی‌عدالتی‌ها ناراحت هستند و سئوال‌شان این است که چگونه کارکنان سایر شرکت‌ها و نهادها حقوق چندین برابری دریافت می‌کنند ولی سال‌هاست که حق و حقوق معلمان به معنای واقعی تامین نمی‌شود.

وی ضرورت اجرای طرح‌هایی همچون رتبه‌بندی معلمان و تقویت حقوق و مزایای فرهنگیان را در بهبود معیشت‌شان یادآور شد و عنوان کرد: زمانی که یک معلم از افزایش حق و حقوق سایر کارکنان به صورت فوق‌العاده و استثنایی با خبر می‌شود چگونه باید انتظار داشت که معلم اعتراضی نکند و گلایه‌ای نداشته باشد.

گنجی پایین آمدن جایگاه معلم و شان آن‌ها را یادآور شد و تصریح کرد: ما اگر می‌خواهیم نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش به عنوان بستر اصلاح جامعه تقویت شود باید به معلم بها داده و ارزش قائل شویم.

وی ادامه داد: ما اگر از سالم‌سازی فضا و تحول نظام سلامت سخن به میان می‌آوریم شاخه بسیار مهم و ارزشمند این کار معلم است که می‌تواند فرهنگ سالم زیستن را در مدرسه ترویج و تبلیغ کند.

گنجی با بیان اینکه تاکنون حق و حقوق معلم به معنای واقعی پرداخت نشده و اگر تجمع و تحصنی نیز صورت می‌گیرد از باب بیان گلایه‌ها و درددل‌هاست، گفت: به هیچ وجه نباید فکر کنیم که معلم با این کار خود ارکان نظام را زیر سئوال می‌برد بلکه از دلسوزترین و باوفاترین نیروهای همیشه حاضر در صحنه معلمان هستند که بی‌ادعا تلاش و جدیت می‌کنند.

۱۳۹۳/۱۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...