نسخه چاپی

عربستان برای مقابله با داعش نیرو اعزام كند

یك سناتور آمریكایی تاكید كرد كه دولت عربستان سعودی باید مسئول برقراری ثبات در خاورمیانه باشد و ارتش خود را برای مقابله با داعش اعزام كند.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از اسپاتنیک، "برنی ساندرس" سناتور آمریکایی روز گذشته با انتشار بیانیه ای تصریح کرد: عربستان باید به جای درخواست از آمریکا برای مقابله با داعش ، نیروهای نظامی خود را اعزام کند و ریاض باید مسئول برقراری ثبات در خاورمیانه باشد.

وی در ادامه افزود: این مساله برای من قابل توجه است که عربستان که دارای مرز مشترک با عراق است، از نیروهای آمریکایی می خواهد تا برای مقابله با داعش اقدام کنند. نظامیان عربستان سعودی، کجا هستند؟

ساندرس اظهار داشت: عربستان سعودی سومین بودجه نظامی بزرگ جهان را در اختیار دارد و ارتش این کشور بسیار بزرگتر از داعش است، عربستان باید مسئولیت کامل برقراری ثبات در منطقه را بر عهده بگیرد.

این سناتور آمریکایی در ادامه از کشورهای اسلامی مخالف داعش خواست تا مقابله علیه داعش را بر عهده بگیرند و کشورهای غربی نیز باید از این تلاش ها حمایت کنند.

در جریان کنفرانس خبری روز پنجشنبه جان کری وزیر خارجه آمریکا با سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان سعودی، سعود الفیصل از ائتلاف به رهبری آمریکا خواست تا حملات زمینی علیه مواضع داعش را تقویت کند. داعش از سال ۲۰۱۲ میلادی تاکنون علیه دولت بشار اسد در سوریه می جنگد. این گروه از ژوئن ۲۰۱۴ میلادی حملات خود را به عراق نیز گسترش داد و بخش های زیادی از شمال و غرب این کشور را تصرف کرده است.

۱۳۹۳/۱۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...