نسخه چاپی

تظاهرات در «مدیسون» در اعتراض به كشته شدن سیاه‌پوست ۱۹ ساله آمریكایی

به دنبال تیراندازی پلیس آمریكا در مدیسون كه به كشتن «تونی رابینسون» انجامید، معترضان به كشته شدن این سیاه‌پوست ۱۹ ساله به خیابان‌های این شهر آمدند.

به گزارش نما، در پی کشته شدن یک جوان سیاه‌پوست دیگر به دست نیروهای پلیس آمریکا، این بار در شهر «مدیسون» مرکز ایالت ویسکانسین، ساکنان این شهر دست به تظاهرات زدند.

حاضران در این شهر گزارش داده‌اند که در پی قتل یک جوان 19 ساله سیاه پوست، اهالی مدیسون با تجمع در خیابان،‌ شعارهایی علیه پلیس سر دادند. بنا بر این گزارش‌ها، معترضان شعار می‌دهند: «تا عدالت برقرار نشود،‌ صلح ایجاد نخواهد شد».

به گزارش منابع خبری آمریکایی فعال در توئیتر،‌ پلیس شهر مدیسون جمعه شب با شلیک پنج گلوله «تونی رابینسون» را کشته است. مادر این جوان اعلام کرده است که نیروهای پلیس اجازه نداده‌اند او جنازه پسرش را ببیند.

تابستان امسال کشته شدن مایکل براون نوجوان سیاه‌پوست به دست یک افسر سفیدپوست در شهر فرگوسن ایالت میسوری اعتراضاتی را کلید زد که همچنان به صورت جسته و گریخته ادامه دارد. از آن زمان ده‌ها مورد قتل مشابه گزارش شده و هریک منجر به شکل‌گیری و ادامه اعتراضات منجر شده است.

با وجود اعتراضات، در اغلب موارد قاتلان در همان مراحل اولیه بررسی‌ها تبرئه شده‌اند. دارن ویلسون قاتل براون نیز از سوی هیئت ژوری منطقه سنت لوئیس، که فرگوسن از توابع آن است، بی‌گناه شناخته شد. وزارت دادگستری آمریکا نیز دو روز قبل اعلام کرد ویلسون با هیچ اتهام عمومی‌ای مواجه نیست.

۱۳۹۳/۱۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...