نسخه چاپی

مذاكرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز در تهران

مذاكرات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی كشورمان امروز با حضور بازرسان آژانس در سازمان انرژی اتمی كشورمان در تهران برگزار می شود .

به گزارش نما به نقل از مهر، مذاکرات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی کشورمان امروز با حضور بازرسان آژانس در سازمان انرژی اتمی کشورمان در تهران برگزار می شود.

براساس این گزارش هیأت 5 نفره آژانس شب گذشته وارد تهران شده‌اند و مذاکرات یک روزه‌ای را امروز با رضا نجفی نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی خواهند داشت.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان درباره این مذاکرات گفت: از مجموع این موضوعات ۱۶ موضوع نهایی شده و دو موضوع شامل «انفجارات قوی» و «انتقال نوترونی» مطرح است که باید در این باره مذاکره شود؛ البته ما بارها گفته‌ایم که در خصوص این دو موضوع دیدگاه هایمان را به آژانس اعلام کرده ایم.

کمالوندی گفت: درباره انفجارات قوی ادعایی در منطقه مریوان به طور کتبی و شفاهی و نیز در دیدارهای مختلف، آمادگی خود را برای ایجاد دسترسی به کارشناسان آژانس اعلام کرده ایم تا نقطه مدنظر در منطقه مریوان را مشخص کنند و به صحت نداشتن این ادعا پی‌ببرند.

وی افزود: از نظر ما ایجاد چنین دسترسی می تواند صحت نداشتن ادعای مطرح شده را برملا کند.

مذاکرات ایران و آژانس در حالی در تهران برگزار می شود که گفتگوهای ایران و آمریکا نیز از روز یکشنبه 24 اسفند ماه در لوزان سوئیس آغاز خواهد شد.

در دو دور اخیر در مذاکرات هسته ای ایران علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان نیز حضور داشته است.

وی در گفتگویی پس از پایان مذاکرات مونترو اعلام کرد که در موضوعات فنی پیشرفت های زیادی صورت گرفته و طرفین از بن بست خارج شده اند.

مذاکرات ایران و آژانس نیز پس از توقف چند ماهه در ادامه مذاکرات درباره دو موضوع باقی مانده در پی سفر سید عباس عراقچی ، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای به وین و دیدار با یوکیو آمانو و رایزنی های صورت گرفته از امروز در تهران از سر گفته شد.

۱۳۹۳/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...