نسخه چاپی

ربوده شدن 4 فیلیپینی در لیبی

وزارت امور خارجه فیلیپین روز دوشنبه ربوده شدن چهار تبعه این كشور در حمله تروریست های داعش به یك میدان نفتی در لیبی را تایید كرد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، درپی حمله روز جمعه شبه نظامیان به میدان نفتی الغانی، نیروهای امنیتی صنعت نفت لیبی کنترل این میدان نفتی را از دست دادند و حدود 10 خارجی ناپدید شده و احتمال داده شد به گروگان گرفته شده باشند.

چالز خوزه، سخنگوی وزارت امور خارجه فیلیپین روز دوشنبه در نشستی خبری تایید کرد که چهار فیلیپینی در میان خارجی های ربوده شده در این حمله در جنوب لیبی بودند. در این حمله دستکم هشت نیروی امنیتی صنعت نفت لیبی کشته شدند.

شبکه خبری راپلر فیلیپین اعلام کرد شهروندانی از اتریش، جمهوری چک، غنا و بنگلادش نیز در میان کسانی هستند که به وسیله تروریست های مرتبط با داعش ربوده شده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه فیلیپین، گفت که 52 تبعه دیگر این کشور که برای در میدان نفتی آلغانی فعالیت می کردند پیش از این حمله از لیبی تخلیه شده بودند و 36 نفر دیگر به زودی به فیلیپین بازگردانده می شوند.

14 بهمن ماه امسال نیز سه فیلیپینی دیگر در حمله تروریست ها به میدان نفتی مبروک در لیبی ربوده شدند.

تا مرداد ماه امسال 13 هزار فیلیپینی در لیبی فعالیت می کردند که سه هزار نفر از آن ها پزشک و پرستار بودند. بسیاری از این افراد پس از ناامنی در لیبی و گروگان گرفتن اتباع فیلیپینی، این کشور شمال آفریقا را ترک کردند.

نفت از اصلی ترین منابع لیبی است و تا پیش از سرنگونی قذافی روزانه یک میلیون و 600 هزار بشکه نفت استخراج می شد که این میزان در ماه دسامبر به 350 هزار بشکه در روز کاهش یافت.

۱۳۹۳/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...