نسخه چاپی

دستگیری فروشندگان خودروی تصادفی به‌جای صفر

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری دو متهم كه اقدام به فروش ده‌ها خودرو تصادفی تحت عنوان خودروهای صفر و سالم كرده بودند و بیش از یك میلیارد تومان گردش مالی داشته‌اند، خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا،در پی طرح شکایت‌های مشابه با موضوع کلاهبرداری از تعدادی از مالباختگان که طی آن افرادی از طریق انتشار آگهی در روزنامه‌ها و تحت عنوان فروش خودروی سالم و صفر اقدام به فروش خودروهای چپی یا تصادفی به آنها کرده بودند، پرونده‌ای در شعبه چهارم دادیاری دادسرای ناحیه 2 تهران تشکیل شد و موضوع برای رسیدگی در دستور کار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.



تمامی مالباختگان در اظهاراتی مشابه عنوان کردند که خودروهای خریداری‌شده را از طریق آگهی درج شده در روزنامه‌های کثیرالانتشار پیدا کرده و در زمان بازدید خودرو، افراد دیگری قصد خرید همان خودرو را داشته‌اند و حتی این افراد با پیشنهاد پرداخت مبالغی بین 200 الی 500 هزار تومان درخواست کرده‌اند تا از خرید خودرو منصرف شوند و همین موضوع باعث ترغیب و تشویق تمامی آنها برای خرید خودرو شده است.



یکی از مالباختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در تاریخ 15 بهمن امسال و از طریق آگهی یک روزنامه و تماس تلفنی با فروشنده یک دستگاه خودرو پژو پارس سفید رنگ، به فلکه اول صادقیه رفتم. در زمان بازدید خودرو، یک مشتری جوان نیز قصد خرید خودرو را داشت و اصرار بسیار زیادی می‌کرد تا ماشین را خریداری کند؛ حتی زمانیکه فروشنده عنوان کرد که درخصوص فروش خودرو با بنده به توافق رسیده، این شخص من را به گوشه‌ای برد و با پیشنهاد پرداخت مبلغ 200 هزار تومان از من درخواست کرد که خودم را از معامله خرید خودرو کنار بکشم تا او بتواند ماشین را خریداری کند. با دیدن اصرار این شخص و به تصور اینکه یک دستگاه خودرو در حد صفر را به قیمت مناسبی خریداری می‌کنم، تصمیم گرفتم تا هرچه سریع‌تر این خودرو را خریداری کنم. به همین علت و به درخواست من، با فروشنده به محضر رفتم و پس از پرداخت بیش از 30 میلیون تومان خودرو را خریداری کردم.



این مالباخته، درباره نحوه اطلاع از چپی بودن خودروی خود گفت: پس از خرید خودرو و گذاشتن قرار بعدی در مرکز تعویض پلاک، خودرو را جهت قیمت‌گذاری و مشخص کردن قیمت واقعی خودرو نزد یکی از دوستانم که در زمینه خرید و فروش ماشین فعالیت دارد، بردم و او نیز پس از وارسی دقیق خودرو عنوان کرد که خودرو تمام‌رنگ است و بیش از 20 میلیون تومان ارزش ندارد؛ بلافاصله با فروشنده تماس گرفتم و موضوع را به او اطلاع دادم اما او در پاسخ مدعی شد که از این موضوع اطلاع نداشته و خود او نیز خودرو را به تصور سالم بودن خریداری کرده و با شرایطی که بنده به ایشان در خصوص تصادفی بودن خودرو توضیح داده بودم، تنها حاضر است تا خودرو را به مبلغ واقعی آن یعنی در حدود 20 میلیون تومان خریداری کند؛ من نیز که چاره‌ای نداشتم و خودرو نیز دائماً در مقابل چشمانم قرار داشت و من را از لحاظ روحی آشفته می‌کرد، تصمیم گرفتم تا خودرو را با شرایط جدید و به همان قیمت 20 میلیون تومان بفروشم اما فروشنده خودرو بار دیگر مدعی شد که خودش در تهران حضور ندارد اما شخصی را معرفی می‌کند تا خودرو را از من خریداری کند و من نیز پس از ملاقات با این شخص، خودروی پژو پارس را به مبلغ 20 میلیون فروخته و در واقع با 10 میلیون تومان خسارت بازپس دادم.



مالباخته‌ای دیگر نیز در اظهاراتش گفت که یک دستگاه خودروی ال 90 مدل سال 1391 را در تاریخ 19 بهمن‌ماه به مبلغ 31 میلیون و 200 هزار تومان خریداری کرده اما پس از وارسی دقیق خودرو از سوی یکی از دوستانش متوجه شده است که خودرو تمام‌رنگ و چپی است و فروشنده تنها قبول کرده تا وی را به شخص دیگری به عنوان خریدار معرفی کند و این شخص نیز خودروی ال 90 را به قیمت 26 میلیون تومان خریداری کرده و در حقیقت، بازپس گرفته است.



همچنین، مالباخته‌ای دیگر اظهار کرد که یک دستگاه خودروی 206 را در 25 شهریور، به همین شیوه و شگرد خریداری کرده و پس از اطلاع از چپی بودن خودرو قصد بازپس دادن خودرو را داشته اما فروشنده تنها حاضر شده تا خودرو را پس از کسر مبلغ هشت میلیون تومان از مبلغ پرداخت‌شده، بازپس بگیرد.



با توجه به شیوه و شگرد خرید و فروش خودروها و شناسایی ده‌ها مالباخته‌ای که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری و در حقیقت اخاذی قرار گرفته بودند، کارآگاهان پایگاه دوم با بررسی مشخصات خودروهای ال 90، 206 و پژو پارس فروخته شده به شکات پرونده، اطمینان پیدا کردند که تعداد خودروهای فروخته شده محدود بوده و متهمان پرونده هر بار پس از فروش خودروها تحت عنوان خودروهای سالم و صفر و در سپس بازپس‌گیری خودروها، اقدامات کلاهبرداری خود را مجدداً با انتشار آگهی فروش خودرو در روزنامه‌ها تکرار کرده‌اند و همان خودروهای قبلی را این‌بار به مالباختگان جدید فروخته‌اند و این چرخه فروش و بازپس‌گیری چندین‌بار و برای ده‌ها مالباخته تکرار شده است.



با قطعی شدن اقدامات کلاهبردارانه در پرونده و با بررسی تراکنش‌های مالی صورت گرفته در زمان خرید و فروش خودروها، دو متهم پرونده به نام‌های «مصطفی . ک» (متولد 1363) و «محمود . الف» (متولد 1368) شناسایی و هر دو نفر آنها در تاریخ یازدهم اسفند امسال دستگیر و برای انجام تحقیقات به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.



سرهنگ کارآگاه داوود مرادی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به تراکنش مالی بیش از یک میلیارد تومانی حساب‌های بانکی این دو متهم، گفت: تا زمان دستگیری متهمان پرونده، ده‌ها مالباخته با طرح شکایت‌های مشابه به مقام قضایی و پایگاه دوم پلس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کرده‌اند که خوشبختانه از زمان دستگیری این دو متهم، شاهد کاهش بسیار زیادی در خصوص پرونده‌هایی با موضوع فوق در سطح شهر تهران هستیم.



به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه داوود مرادی در ادامه گفت: با توجه به شناسایی متهمان از سوی ده‌ها مالباخته، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر شد و هر دو متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر شکات و مالباختگان در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند. بر این اساس، از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می‌شود تا برای شناسایی متهمان و طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی - خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.

۱۳۹۳/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...