نسخه چاپی

نقض حقوق بشر در عربستان، همكاری نظامی سوئد با ریاض را متوقف كرد

گزارش‌های متعدد از موارد نقض حقوق بشر در عربستان سعودی موجب شد تا دولت سوئد از تجدید موافقتنامه همكاری نظامی با ریاض، خودداری كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، دولت سوئد روز سه‌شنبه اعلام کرد توافقنامه همکاری‌های نظامی با عربستان سعودی را به دلیل نگرانی از وضعیت حقوق بشر در این کشور، تجدید نمی‌کند.

«استفن لوفون» نخست‌وزیر سوئد که با رادیوی این کشور صحبت می‌کرد، در مورد توافقنامه‌ای که در سال 2005 میان استکهلم و ریاض امضا شده بود، گفت: «من آن را لغو می‌کنم.»

اظهارات نخست‌وزیر سوسیال دموکرات سوئد یک روز پس از آن بیان شد که «مارگوت والستروم» وزیر خارجه دولت وی، گفت عربستان سعودی اجازه نداده او در نشست اتحادیه عرب سخنرانی کند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، عربستان سعودی که در سال 2014 بزرگترین واردکننده تجهیزات نظامی در جهان بوده، سومین خریدار بزرگ غیرغربی سلاح از سوئد به شمار می‌آید. این کشور در سال گذشته میلادی، 39 میلیون دلار سلاح و تجهیزات نظامی از سوئد وارد کرده است.

توافقنامه همکاری نظامی سوئد و عربستان طبق برنامه باید دو ماه دیگر (می)، برای یک دوره پنج ساله، تمدید می‌شد، اما اعضای حزب سوسیال دموکرات با آن مخالفت کردند.

۱۳۹۳/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...