نسخه چاپی

توسعه همكاری های ریلی و جاده ای بین ایران و جمهوری آذربایجان

معاون وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و معاون وزیر حمل و نقل جمهوری آذربایجان امروز در باكو بر اتصال خط آهن بین دو كشور در اسرع وقت تاكید كردند.

به گزارش نما به نقل از مهر، معاون وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و معاون وزیر حمل و نقل جمهوری آذربایجان امروز در باکو بر اتصال خط آهن بین دو کشور در اسرع وقت تاکید کردند.

داود کشاورزیان رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشورمان که به باکو سفر کرده است، در این دیدار با اشاره به اهمیت این طرح گفت: با بهره برداری از این طرح که هم اکنون با سرعت در حال اجراست امکان اتصال حوزه قفقاز به آبهای گرم خلیج فارس فراهم خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران به اراده سیاسی کشورمان برای گسترش مناسبات با جمهوری آذربایجان اشاره و با مهم خواندن این طرح ریلی ابراز امیدواری کرد : توافقات سه کشور ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه در این زمینه به زودی اجرایی شود تا هر سه کشور بتوانند از مزایای این طرح بهره مند شوند.

کشاورزیان به اهمیت حمل و نقل جاده ای در توسعه مناسبات اقتصادی بین دو کشور اشاره کرد و کاهش عوارض حمل و نقل بین دو کشور را خواستار شد و گفت: این امر موجب کاهش هزینه تجار خواهد شد و به رونق تجارت بین دو کشور کمک خواهد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی کشورمان همچنین تسریع در احداث و تکمیل اتوبان باکو - بیله سوار - آستارا را نیز خواستار شد و گفت: با بهره برداری از این اتوبان و با تامین روشنایی این مسیر و نصب علائم راهنمایی و رانندگی در طول مسیر شاهد کاهش تصادفات جاده ای در این محور خواهیم بود.

عارف عسگراف معاون وزیر حمل و نقل جمهوری آذربایجان هم به مشترکات فراوان بین دو کشور اشاره کرد و گفت:گسترش ارتباطات ریلی و جاده ای بین دو کشور به توسعه مناسبات فی مابین کمک خواهد کرد.

وی به ضرورت تکمیل خط آهن رشت - آستارا اشاره کرد و آنرا بسیار مهم خواند و گفت: این خط ریلی علاوه بر اینکه ما را به بندرعباس متصل خواهد کرد، زمینه لازم را برای انتقال کالاهای اروپایی به خلیج فارس و دریای عمان را نیز فراهم خواهد کرد.

عارف عسگراف ابراز امیدواری کرد برگزاری نشست این کمیته به تقویت همکاریهای دو کشور در بخش حمل و نقل کمک و تسهیلات لازم را برای رانندگان دو کشور که از عوامل اصلی توسعه حمل و نقل هستند فراهم کند.

وی گفت: در پایان نشست کمیته مشترک حمل و نقل دو کشور؛ تفاهمنامه همکاری نیز به امضای طرفین خواهد رسید.

عسگراف همچنین از افتتاح خط آهن باکو –تفلیس– قارص در سال ۲۰۱۸ خبر داد و گفت: کشورهای منطقه برای دسترسی به بازارهای اروپا از این مسیر می توانند استفاده کنند

۱۳۹۳/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...