نسخه چاپی

سرقت از 9 مغازه‌ بازار تهران در یك شب

9 مغازه‌ در بازار تهران شبانه هدف سرقت‌های همزمان قرار گرفتند.دزدان در محله پاچنار با شكستن قفل‌های مغازه‌ها، گاوصندوق‌ها را با خود بردند و به یك سرقت عجیب دست زدند.

به گزارش نما به نقل از ایران: 9 مغازه‌ در بازار تهران شبانه هدف سرقت‌های همزمان قرار گرفتند.دزدان در محله پاچنار با شکستن قفل‌های مغازه‌ها، گاوصندوق‌ها را با خود بردند و به یک سرقت عجیب دست زدند.

صبح دیروز وقتی مغازه‌داران بازار کفش‌فروش‌ها در پاچنار وارد آنجا شدند صحنه‌هایی را دیدند که باورکردنی نبود. قفل کرکره‌های پنج مغازه خرازی که در همسایگی هم قرار داشتند و دو مغازه پارچه‌فروشی و دو فرش فروشی شکسته شده و مشخص بود دزدان شبانه اقدام به این سرقت ها کرده‌اند.


شاهدان این صحنه‌ها بلافاصله با شماره‌های مغازه‌داران تماس گرفتند و آنان که خواب‌آلود بودند یکی پس از دیگری شوکه شدند.باور اینکه 9 مغازه در محدوده مهمی مانند راسته کفاش‌ها و بازار خیاط‌ها در پاچنار و جایی که گشت نگهبان شبانه دارد رخ داده است برای همه سخت است.وقتی مغازه‌دارها هراسان خود را به بازار رساندند بیشتر حیرت‌زده شدند چرا که تنها گاوصندوق‌های سنگین بودند که به سرقت رفته بودند و همین نشان می‌داد دزدان نه تنها بیشتر از یک نفر هستند بلکه با آسودگی خیال توانسته‌اند گاوصندوق‌ها را از بازار خارج کرده و با انتقال به خودروهایشان به سرقت ببرند.

تماس‌های پی در پی با پلیس 110 درخصوص گزارش 9 سرقت در پاچنار کافی بود تا 7 دقیقه بعد مأموران کلانتری 1137 بازار تهران خود را به محل سرقت‌ها برسانند.در بررسی‌های پلیسی مشخص شد که پنج مغازه خرازی در همسایگی هم قرار داشته‌اند و دو پارچه ‌فروشی در محله خیاط‌ها و دوپارچه‌فروشی در نبش راسته کفاش‌ها قرار داشته‌اند و هیچ‌کدام به دوربین مداربسته مجهز نبوده‌اند و دزدان با اطلاعات کاملی که از شرایط شب‌های این راسته بازار داشته‌اند براحتی توطئه سرقت را طراحی کرده‌اند.

مأموران به تحقیق از یک به یک مغازه‌دارها پرداخته تا میزان سرقت را برآورد کنند و پی بردند جز گاوصندوق‌ها هیچ چیزی به سرقت نرفته تا جایی که در یکی از مغازه‌ها چون جای گاوصندوق خیلی پنهان بود دزدان با دستان خالی آنجا را ترک کرده‌اند.

مصاحبه با مغازه‌دارها

صبح دیروز خبرنگار شوک «ایران» در محل این سرقت‌ها حضور یافت و به مصاحبه با مغازه‌دارهای شوک‌زده پرداخت.«مجرد» صاحب خرازی با پلاک 25 به خبرنگار ما گفت: نزدیک به 800 میلیون تومان، سند خانه و اسناد مهم دیگری در گاوصندوقم بود که آن را به سرقت برده‌اند.وی افزود: در خانه بودم که همسایه‌ها زنگ زدند، وقتی به مغازه رسیدم و دیدم گاوصندوق را برده‌اند تعجب کردم، بعد پلیس آمد و گزارش تهیه کرد. چون قرار است کارشناس نیز بیاید کرکره را تا نصفه پایین دادم تا صحنه جرم به هم نخورد.«همتی» مرد خرازی که مغازه‌ای با پلاک 26 دارد، نیز گفت: ‌ساعت 9 صبح تماس گرفتند و چون گاوصندوق سنگین بود نتوانسته‌اند آن را با خود ببرند اما در آن را شکسته‌اند و اسناد و مدارک، چک پول، 3400 دلار و هزار لیر را به سرقت برده‌اند.

«اصغر علیزادگان» مغازه‌دار با پلاک 7 است که به خاطر بیماری بچه‌اش در مغازه حضور ندارد، شاگردش به خبرنگار ما گفت: هنوز مشخص نیست در گاوصندوق به چه میزان پول و مدارک بود، باید صاحبکارم بیاید و منتظر حضور کارشناسان پلیس هستیم.«مشهدی مقدم» در بازار خیاط‌ها مغازه پلاک 37 را دارد، وی گفت: ساعت 5/8 صبح عدسی‌فروشی با من تماس گرفت و گفت که به مغازه‌ام دستبرد زده‌اند. وقتی اینجا رسیدم دیدم گاوصندوق که داخل آن یک میلیون تومان پول و دو چک شش میلیونی بود را به سرقت برده‌اند.«حمزه‌پور» صاحب خرازی نیلوفر است، وی گفت: ساعت 5/9 صبح با من تماس گرفتند، سریــــــع به مغازه آمـــدم و دیدم به هم ریختگی زیادی است اما گاوصندوق چون جایی پنهان بود از تیررس دزدان در امان بود.

تنها یک دوربین مداربسته

تحقیقات پلیسی در صحنه‌های سرقت نشان داد تنها ساختمان بانک روبه‌روی دو فرش‌فروشی دوربین مداربسته داشته است که احتمال دارد صحنه سرقت را شکار کرده باشد، از سوی دیگر در تحقیق از گشت شب در پاچنار آنها اعلام کردند هیچ صحنه مرموزی را از حضور دزدان در آنجا ندیده‌اند. بنابر این گزارش، تیم‌های تحقیق احتمال می‌دهند که سرقت‌ها بین 12 تا 5/12 شب رخ داده باشد و دزدان بیش از 5 مرد بوده‌اند.

۱۳۹۳/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...