نسخه چاپی

فروش بلیت چارتری تك ممنوع است

مدیركل دفتر نظارت بر شركت‌های هواپیمایی، فرودگاه‌ها و موسسات هوانوردی از ممنوعیت فروش بلیت چارتری به صورت تك و بدون برگزاری تور خبر داد و گفت: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مسئول مستقیم نظارت بر دفاتر برگزاركننده تورهای مسافرت است و مردم تخلفات را اعلام كنند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، مرتضی دهقان با بیان اینکه فروش بلیت چارتری به صورت تک و بدون تور ممنوع است، گفت: سازمان هواپیمایی کشوری فروش بلیت چارتری تک را تایید نمی کند.

وی افزود: بازرسان سازمان هواپیمایی کشوری در سطح شهر به صورت نامحسوس حضور دارند و اگر تخلفی از آژانس های مسافرتی مبنی بر گرانفرشی، فروش بلیت چارتری تک بدون تور و سایر تخلفات مشاهده کنند برخورد می شود.

مدیرکل دفتر نظارت بر شرکت های هواپیمایی، فرودگاه‌ها و موسسات هوانوردی با بیان اینکه مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی دفاتر خدمات مسافرت هوایی موضوع را اطلاع دهند گفت: آژانس هایی که با مجوز سازمان هواپیمایی کشوری فعالیت می کنند تنها مجاز به فروش پروازهای داخلی و خارجی هستند و اجازه فروش و حق برگزاری تور را ندارند. مردم در صورت مشاهده تخلفات توسط این آژانس ها موضوع را به سازمان تعزیرات یا سازمان هواپیمایی کشوری اطلاع دهند تا پیگری شود.

وی افزود: آژانس هایی هم که از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجوز گرفتند این سازمان مسئول مستقیم نظارت بر این دفاتر و قیمت برگزاری تورهای مسافرت هوایی است و مردم تخلفات این دفاتر را به این سازمان اعلام کنند.

دهقان با بیان اینکه تا بهمن ماه امسال مجوز تعداد ۱۰۲ آژانس خدمات مسافرت هوایی تعلیق و مجوز حدود ۵۷ دفتر را لغو کردیم، ادامه داد: در اسفندماه نیز مجوز چند آژانس ارائه دهنده خدمات مسافرت هوایی تعلیق شد.

مدیرکل دفتر نظارت بر شرکت های هواپیمایی، فرودگاه‌ها و موسسات هوانوردی با تاکید بر اینکه نظارت بر برگزاری تورهای مسافرتی بر عهده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است گفت: سازمان هواپیمایی کشوری طی ابلاغ بخشنامه ای به ایرلاین ها اعلام کرد تنها باید به آژانس هایی مجوز انجام پروازهای چارتری داده شود که خدمات تور برگزار می کنند.

دهقان از مردم درخواست کرد در صورت مراجعه به دفاتر خدمات مسافرت هوایی بعد از اطمینان از داشتن مجوز نسبت به خرید بلیت اقدام کنند.

۱۳۹۳/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...