نسخه چاپی

پلیس نیویورك سوابق ضدحقوق بشر خود را از «ویكی‌پدیا» حذف كرده است

عکس خبري -پليس نيويورک سوابق ضدحقوق بشر خود را از «ويکي‌پديا» حذف کرده است

تحلیل‌های یك پایگاه خبری نشان می‌دهد پلیس نیویورك برخی از سوابق ناقض حقوق بشر خود را از دانشنامه اینترنتی «ویكی‌پدیا» پاك كرده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، فعالان مسائل حقوق بشری می‌گویند از شبکه‌های رایانه‌ای اداره پلیس نیویورک برای تغییر دادن محتوای برخی از صفحات دانشنامه اینرنتی ویکی‌پدیا که در آنها مطالبی درباره خشونت پلیس عنوان شده، استفاده شده است.

پایگاه خبری «کاپیتال» بامداد شنبه گزارش داد «نشانه‌های پروتکل اینترنت» (یا آدرس آی‌پی) رایانه‌هایی که کاربران از طریق آنها اقدام به انجام تغییرات مورد نظر کرده‌اند مربوط به اداره پلیس نیویورک است.

سایت‌هایی در اینترنت وجود دارند که هر کسی از طریق آنها می‌تواند از طریق ای‌پی آدرس مربوط به رایانه مکان وصل شدن آن به شبکه اینترنت را نشان دهد. به عنوان مثال، این سایت، تعدادی از «آی‌پی‌های» ثبت‌شده برای اداره پلیس نیویورک را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، کاربران اداره پلیس نیویورک تلاش کرده‌اند برخی از مدخل‌های موجود در ویکی‌پدیا درباره کسانی که قربانی بی‌رحمی‌های اداره پلیس نیویورک شده بودند را حذف کنند. کاپیتال 85 آْدرس آی‌پی مربوط به اداره پلیس نیویورک را شناسایی کرده که اقدام به ویرایش دانشنامه مذکور کرده‌اند.

از جمله مواردی که پلیس نیویورک تلاش کرده آن را تغییر دهد، مورد مربوط به «سین بل» بوده است. در تاریخ 25 نوامبر 2006 افسران اداره پلیس نیویورک 50 گلوله به سمت سه مرد غیرمسلح شلیک کردند که در جریان این تیراندازی‌ها فردی به نام «سین‌بل» کشته شد. بر اساس گزارش کاپیتال، در تاریخ 12 آوریل سال 2007، یک کاربر از اداره پلیس نیویورک تلاش کرده مدخل مربوط به این حادثه در دانشنامه ویکی‌پدیا را حذف کند.

پلیس نیویورک تلاش کرده بسیاری از دیگر موارد مربوط به این سوابق حقوق بشری را حذف و یا تحریف کند.

۱۳۹۳/۱۲/۲۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...