نسخه چاپی

كسب 2 مدال طلا و 2 نقره ملی پوشان تكواندو در روز نخست

عکس خبري -کسب 2 مدال طلا و 2 نقره ملي پوشان تکواندو در روز نخست

در پایان نخستین روز از رقابت‌های تورنمنت بین‌المللی هلند، نمایندگان كشورمان موفق به كسب 4 مدال رنگارنگ شدند.

به گزارش نما به نقل از سایت فدراسیون تکواندو، تورنمنت بین المللی تکواندوی هلند (G2) از ظهر روز (شنبه) با حضور 999 تکواندوکار در سالن "مرکز ورزش‌های داخل سالن آیندهون" آغاز و امروز به پایان خواهد رسید.
در نخستین روز این مسابقات؛ مبارزات اوزان 49-، 57-، 67- و 73- کیلوگرم زنان و 58-، 68-، 80- و 87- کیلوگرم مردان بر روی 12 شیاپچانگ پیگیری شد که کیمیا علیزاده، فاطمه روحانی و هانیه اخلاقی در بخش زنان و فرزان عاشورزاده، محمد باقری معتمد، علیرضا نصرآزادانی، مهرداد نورمحمدی، مهدی خدابخشی و امید عمیدی در بخش مردان نمایندگان کشورمان بودند و موفق به کسب 2 مدال طلا (خدابخشی و عاشورزاده) و 2 نقره (علیزاده و عمیدی) شدند.
در وزن 87- کیلوگرم، مهدی خدابخشی با پیروزی برابر نمایندگان فرانسه (11-2)، ترکیه (4-1)، هلند (8-2)، ترکیه (15-12) راهی مرحله فینال شد که در مرحله فینال عمیدی به دلیل آسیب دیدگی در شیاپ چانگ حاضر نشد تا خدابخشی مدال طلای وزن هفتم را به دست آورد.

در وزن 58- کیلوگرم نیز فرزان عاشورزاده با شکست آلمان (16-صفر)، انگلیس (14-صفر)، صربستان (11-7)، انگلیس (13-2) و تایلند (2-صفر) نشان زرین طلا را به گردن آویخت.
در وزن 57- کیلوگرم، کیمیا علیزاده با برتری برابر نمایندگان ایتالیا (10-3)، پرتغال (11-4)، صربستان (19-صفر)، اسپانیا (16-15) و روسیه (2-یک) راهی مرحله فینال شد اما در مرحله نهایی و در راند طلایی نتیجه را به تکواندوکار انگلیس که در کارنامه خود قهرمانی المپیک لندن را در اختیار داشت؛ واگذار کرد و به گردن آویز نقره بسنده کرد.
همچنین دیگر نقره ای ایران در این روز امید عمیدی بود که با شکست فرانسه (13-1)، آذربایجان (9-5)، هلند (7-4) و کانادا (8-5) راهی مرحله فینال شد، اما در این مرحله به دلیل مصدومیت برابر خدابخشی رقابت نکرد و بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد.
اما در وزن 67- کیلوگرم زنان، فاطمه روحانی ابتدا "جاگودا اولفیک" از لهستان را 4 بر صفر برد، سپس "ونسا کوئرنول" از آلمان را 8 بر 5 برد اما برابر "الین جانسون" از سوئد (نفر اول رنکینگ المپیک، دارنده 2 مدال طلا و 2 مدال نقره گرندپریکس) با نتیجه نزدیک 4 بر 3 شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.
همچنین، در وزن 73- کیلوگرم بانوان، هانیه اخلاقی، در نخستین گام با نتیجه 27 بر 23 به "تینا اسکار" از نروژ (نایب قهرمان دو دوره مسابقات قهرمانی اروپا) باخت و از گردونه مسابقات حذف شد.
در بخش مردان و در وزن 68- کیلوگرم نیز محمد باقری معتمد، پس از یک دور استراحت برابر نمایندگان اسلوونی، ترکیه و بلژیک برنده شد، اما برابر نماینده کانادا شکست خورد و از راهیابی به مرحله نیمه نهایی بازماند.
علیرضا نصرآزادانی دیگر نماینده ایران در این وزن پس از یک‌دور استراحت و پیروزی برابر نماینده مغولستان، نتیجه را 8 بر 7 به تکواندوکار آلمان واگذار کرد تا از دور رقابت ها کنار رود.
مهرداد نورمحمدی نیز که در وزن چهارم بر روی شیاپ چانگ رفت با کسب یک پیروزی (لیتوانی) و یک شکست (بلغارستان) به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.
ایران در وزن 49- کیلوگرم زنان و 80- کیلوگرم مردان نماینده ای نداشت.
هدایت تیم ملی تکواندوی مردان کشورمان برعهده بیژن مقانلو (سرمربی)، مهدی بی باک و مهرداد یوسفی (مربی) است و مینو مداح (سرمربی) و آزاده یاسایی (مربی) هدایت تیم ملی تکواندوی بانوان را برعهده دارند.
تورنمنت بین‌المللی هلند G2 است و به نفر اول 20 امتیاز، نفر دوم 12 امتیاز و نفرات سوم 7.2 امتیاز در راه کسب سهمیه المپیک 2016 تعلق خواهد گرفت.
فردا (یکشنبه)؛ در دومین و آخرین روز این مسابقات تکواندوکاران اوزان 46-، 53-، 62- و 73+ کیلوگرم بانوان و 54-، 63-، 74- و 87+ کیلوگرم مردان مبارزه می‌کنند.

۱۳۹۳/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...