نسخه چاپی

دستگیری داعشی‌ها با لباس زنانه

كمیته امنیتی استان دیالی از دستگیری۱۷ تروریست كه درصدد فرار با لباس زنانه از استان صلاح‌الدین بودند، خبر داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، فرمانده پلیس فدرال عراق روز شنبه در گفت‌وگو با العراقیه از آزادی بیش از ۱۵۰ ناحیه و روستا در چارچوب عملیات لبیک یا رسول الله(ص) نیروهای مشترک (داوطلب مردمی و پیشمرگه) برخی از مناطق جنوب استان کرکوک را از لوث داعش پاکسازی کردند.

العراقیه از آمادگی کامل نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی و عشایر برای آغاز مرحله دوم عملیات بزرگ آزادسازی استان صلاح الدین خبر داد.

خبرنگار العراقیه از آزادسازی روستای دحام و مجتمع الیرموک در ناحیه الریاض در کرکوک در عملیات مشترک نیروهای داوطلب مردمی و پیشمرگه خبر داد.

دستگیری ۱۷ داعشی در لباس زنانه

کمیته امنیتی استان دیالی در روز شنبه از دستگیری ۱۷ تروریست که درصدد فرار با لباس زنانه از استان صلاح الدین بودند، خبر داد.

العراقیه همچنین از آماده باش کامل بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی در سامراء برای پذیرش مجروحان احتمالی عملیات صلاح الدین خبر داد.

نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی همچنین برای آزادسازی کامل الشرقاط و الحویجه آماده می‌شوند. العراقیه از ورود نیروها و تجهیزات بیشتر به کرکوک برای تکمیل عملیات پاکسازی این شهر از لوث داعش خبر داد.

انفجار بمب در شرق بغداد

یک منبع امنیتی در وزارت کشور عراق از انفجار بمب در منطقه النهروان در شرق بغداد خبر داد.

به‌گفته این منبع، بر اثر این انفجار، دو غیرنظامی کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند.

کشته و زخمی شدن ۹ نفر در غرب بغداد

به گزارش المدی پرس،‌ یک منبع امنیتی در وزارت کشور عراق روز شنبه از کشته و زخمی شدن ۹ نفر بر اثر انفجار بمب در منطقه العامریه در غرب بغداد خبر داد.

به‌گفته این منبع،‌ انفجار بمبی که نزدیک مراکز تجاری رخ داد، به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن هشت نفر دیگر منجر شد.

ادامه عملیات پاکسازی اطراف بغداد از لوث تروریست‌ها

همزمان با ادامه عملیات موفقیت آمیز لبیک یارسول الله(ص) برای آزادسازی کامل استان صلاح الدین، عملیات پاکسازی اطراف بغداد از لوث تروریست‌ها نیز همچنان ادامه دارد.

شورای استان بغداد تأکید کرد نیروهای مشترک (ارتش و مردمی) به عملیات پاکسازی اطراف پایتخت از لوث تروریست‌ها ادامه می‌دهند.

فاضل الشویلی عضو کمیته امنیتی شورای استان بغداد اعلام کرد عملیات نظامی در مناطق اطراف پایتخت به‌ویژه مناطق همجوار مناطق غربی و جرف الصخر برای پاکسازی کامل آن از تروریست‌ها با پشتیبانی نیروی هوایی و آتش توپخانه‌ای ادامه دارد.

شبکه العراقیه از کشف کارگاه بمب‌گذاری خودروها و ساخت بمبهای دست‌ساز در صحرای سامراء و هلاکت ۳۴ تروریست در چارچوب عملیات آزادسازی تکریت خبر داد.

آمادگی هزاران داوطلب مردمی برای مبارزه با داعش

خبر دیگر اینکه یک نماینده اعراب کرکوک اعلام کرد سه هزار و ۵۰۰ نفر از قربانیان داعش در اردوگاه کرکوک خواستار تسلیح خود برای آزادسازی الحویجه از لوث داعش شده‌اند.

خلف ابراهیم الجبوری فرمانده نیروهای داوطلب مردمی در کرکوک اعلام کرد جنگجویان اردوگاه از خانواده‌های آواره در سلیمانیه، اربیل، کرکوک و اردوگاه لیلان و دیگر مناطق در نتیجه تروریسم داعش برای بیرون راندن تروریست‌ها کاملاً آماده‌اند و در این زمینه سه‌هزار و ۵۰۰ نفر ساماندهی شده‌اند.

به‌گفته وی،‌ نیروهای داوطلب مردمی از کردها،‌ ترکمان‌ها، آشوری‌ها و اعراب هستند. از سوی دیگر خالد المفرجی به المدی پرس گفت استراتژی نیروهای داوطلب مردمی و پیشمرگه مبتنی بر حفظ امنیت و جان غیرنظامیان در مناطقی است که تحت سیطره و اشغال داعش قرار دارد.

انفجار انتحاری در مرکز الرمادی

خبر دیگر اینکه بر اثر انفجار انتحاری با دو خودروی بمب‌گذاری شده در مرکز الرمادی، ۲۲ نفر کشته و زخمی شدند.

کشف و خنثی‌سازی یک خودروی بمب‌گذاری شده در شرق بغداد

یک منبع امنیتی در وزارت کشور عراق از کشف و خنثی سازی یک خودروی بمب‌گذاری شده در شرق بغداد خبر داد. نیروهای امنیتی این خودروی بمب‌گذاری شده را در جاده محمد القاسم در شرق بغداد منفجر کردند.

کشف ۱۵ بمب در شرق صلاح‌الدین

خبر دیگر اینکه فرماندهی پلیس استان صلاح الدین از کشف ۱۵ بمب در شرق استان خبر داد که وزن هریک از این بمبها، ۳۰ کیلوگرم است.

خنثی‌شدن حمله انتحاری داعشی‌ها در شمال تکریت

یک منبع امنیتی عراقی از خنثی شدن حمله تروریست‌های تکفیری با خودروی بمب‌گذاری شده در منطقه الفتحه در شمال تکریت خبر داد.

هلاکت ۱۵ تروریست داعشی در منطقه‌های الحوز و السجاریه در شرق الرمادی از دیگر تحولات مربوط به عراق است.

۱۳۹۳/۱۲/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...