نسخه چاپی

رییس جمهوری عراق: توافق هسته ای ایران موفقیت بزرگی است

رییس جمهوری عراق گفت كه توافق اخیر هسته ای میان ایران و گروه 1+5، موفقیتی بزرگ به شمار می رود.

به گزارش نما به نقل از پایگاه خبری فرات نیوز، در بیانیه ای که روز گذشته (شنبه) دفتر ریاست جمهوری عراق منتشر کرد، فواد معصوم، توافق هسته ای اخیر میان ایران و گروه 1+5 را ستوده و خاطرنشان کرده که عراق امیدوار است طرفین در آینده نزدیک به امضای توافق نهایی دست یابند و این توافقنامه مرحله تازه ای را به سوی امنیت و ثبات بیشتر در منطقه و جهان بگشاید.

وی توافق اخیر هسته ای را موفقیتی بزرگ توصیف و ابراز امیدواری کرد که راه های گفت وگو برای حل مشکلات منطقه ای و بین المللی و خدمت به منافع ملت های منطقه و در امان ماندن بشریت از تهدیدهای اتمی و درگیری های مسلحانه ادامه یابد.

تیم مذاکره کننده ایران از ششم فروردین در لوزان سوییس با نمایندگان کشورهای 1+5 مذاکرات هسته ای خود را از سر گرفت و این مذاکرات تا بامداد 13 فروردین طول کشید و در پایان آن بیانیه ای قرائت شد که نشان دهنده تفاهم اولیه دوطرف در زمینه های مختلف است.

بیانیه مشترک پایانی مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 پنجشنبه شب توسط محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در لوزان سوییس خوانده شد.

جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 متشکل از چین، روسیه، فرانسه، آمریکا، انگلیس و آلمان در چارچوب «برنامه جامع اقدام مشترک» و فرایند طولانی مذاکراتی پیچیده و طولانی در ابعاد فنی، حقوقی و سیاسی، به مجموعه ای از راه حل های لازم برای نیل به برنامه جامع اقدام مشترک در شهر لوزان سوییس دست یافتند.

قرار است دو طرف مذاکرات خود را برای رسیدن به توافق نهایی حداکثر تا زمان تعیین شده 10 تیرماه امسال، ادامه دهند.

۱۳۹۴/۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...