نسخه چاپی

اولین سایت موزه تهران برای زن 7 هزار ساله

زن هفت هزار ساله، بهانه‌ی ایجاد نخستین سایت موزه در شهر تهران شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: زن هفت هزار ساله، بهانه‌ی ایجاد نخستین سایت موزه در شهر تهران شد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران از سکونت دائمی زن هفت هزار ساله‌ی خیابان مولوی در قبر خود و ایجاد نخستین سایت موزه‌ی شهر تهران در این خیابان قدیمی خبر داد.

رجبعلی خسروآبادی با اظهار آنکه محوطه کشف اسکلت این زن هفت هزار ساله در خیابان مولوی بین قیطریه سه هزار ساله و ری 7 هزارساله قرار دارد افزود: به نظر کارشناسان اسکلت یا متعلق به یک فرد مسافر از منطقه ری باستان است یا وی سکونت موقتی در منطقه مولوی امروزی داشته است.

وی ادامه داد: قرار شد پس از پایان عملیات کاوش و پژوهش، بجای انتقال اسکلت به موزه، نخستین سایت موزه شهر تهران در این منطقه و در خیابان مولوی ایجاد شود.

او با تاکید بر این نکته که در طرح ایجاد سایت موزه هیچ گونه خللی در کسب و کار کسبه‌ منطقه و همچنین حمل و نقل در خیابان مولوی ایجاد نمی‌شود، افزود: ساخت سایت موزه خیابان مولوی می‌تواند نمونه و الگوی موفق حفظ میراث فرهنگی در کنار توسعه فضاهای شهری باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی تهران با بیان این نکته که سیاست‌های سازمان میراث فرهنگی در حفظ بناهای تاریخی، منافاتی با سلب مالکیت بنا یا اثر تاریخی از مالک ندارد، از ارگان‌ها، سازمان‌های دولتی و همشهریان خواست به هنگام گودبرداری در صورت برخورد با آثار یا بنای تاریخی هر چه سریع‌تر اداره کل میراث فرهنگی استان تهران را در جریان قرار دهند.

خسروآبادی ادامه داد: همان‌گونه که حفظ یک گوهر ارزشمند در خانه باعث افتخار است، زندگی در یک خانه یا بنای تاریخی در پایتخت نیز باید باعث افتخار فردی و ملی در جامعه باشد.

۱۳۹۴/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...