نسخه چاپی

اطمینان اتحادیه اروپا از توافق جامع هسته‌ای تا پایان ژوئن

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه گفت اطمینان دارد كه ایران و 1+5 می‌توانند تا تیر ماه به توافق جامع هسته‌ای دست یابند.

به گزارش نما به نقل از فارس، کاترین ری سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه ابراز اطمینان کرد که ایران و 1+5 بتوانند در ضرب‌الاجل مقرر، به توافق جامع هسته‌ای دست یابند.

به نوشته خبرنگار روزنامه وال‌استریت‌ژورنال، خانم ری در پاسخ به این سوال که آیا طرفین می‌توانند تا 30 ژوئن (9 تیر) به توافق جامع دست یابند یا نه، گفت: «اطمینان داریم که می‌توانیم برسیم.»

هیأت‌های دیپلماتیک ایران و کشورهای موسوم به گروه 1+5 پنجشنبه (13 فروردین ماه) اعلام کردند به تفاهمی بر سر چارچوب توافق نهایی رسیده‌اند که قرار است زیربنای ادامه رایزنی‌ها تا ضرب‌الاجل خودخوانده 30 ژوئن (9 تیرماه) باشد.

بیانیه مشترکی که «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران و «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در لوزان قرائت کردند به مشخص کردن رئوس چارچوبی می‌پردازد که طرفین برای توافق نهایی به آن رسیده‌اند.

علاوه بر این، ایران و آمریکا همزمان سندهای جداگانه و متفاوتی منتشر کرده‌اند که به شرح جزئیاتی از مفاد مورد توافق طرفین می‌پردازد. محمد جواد ظریف سند طرف آمریکایی (فکت‌شیت) را رد کرده و آن را تلاش طرف آمریکایی برای مصادره به مطلوب تفاهم یاد شده خوانده است.

۱۳۹۴/۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...