نسخه چاپی

ایران هم عضو بانك آسیایی شد

ایران هم عضو بانك زیرساخت آسیایی شد. این بانك با هدایت چین برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های زیرساختی در منطقه آسیا تأسیس می‌شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، رویترز اعلام کرد: ایران هم جزو اعضای بانک زیرساخت آسیایی شد، آمریکا این بانک را رقیب بانک جهانی می‌داند و با پیوستن کشورها به این بانک مخالفت می‌کند، تاکنون 45 کشور به ویژه کشورهای اروپایی عضو این بانک آسیایی شد‌ه‌اند.

ایران هم عضو بانک زیرساخت آسیایی شد. این بانک با هدایت چین برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های زیرساختی در منطقه آسیا تأسیس می‌شود.

به گزارش رویترز، تصمیم عضویت ایران در بانک زیرساخت آسیایی توسط اعضای حاضر شامل چین، انگلیس، فرانسه، هندوستان و ایتالیا انجام شده است. همچنین درخواست امارات متحده عربی هم برای عضویت در این بانک پذیرش شده است.

بانک زیرساخت آسیایی موسسه مالی بین المللی است که به میزبانی چین تأسیس می‌شود تا در پروژه‌های زیرساختی منطقه آسیا سرمایه‌گذاری کند.

این بانک سرمایه‌ای بیش از صد میلیارد دلار خواهد داشت که در اکتبر 2014 تعداد 21 کشور آن را امضا کردند.

پیش از این انگلستان، سوئیس، آلمان، فرانسه، استرالیا، اتریش و ایتالیا به این بانک پیوستند،‌بسیاری کشورها نظیر روسیه، برزیل، اسپانیا و هلند هم قرار بود به عضویت این بانک درآیند.

بانک زیرساخت آسیایی 45 عضو دارد که آخرین مهلت برای عضویت از سوی چین 31 مارس اعلام شده بود.

چارلز چن سخنگوی ریاست جمهوری تایوان گفته است که پیوستن به بانک آسیایی کمک خواهد کرد تا اقتصاد مناسبی داشته باشند و فرصت‌های مناسبی برای مشارکت امور بین المللی و نیز فرصت‌های شغلی بین‌المللی ایجاد خواهد کرد.

پیش از این کره شمالی درخواست پیوستن به این بانک را کرده بود که با مخالفت چین روبه‌رو شد.

آمریکا به شدت از تأسیس این بانک در منطقه آسیا انتقاد می‌کند و آن را رقیبی برای بانک جهانی اعلام کرده است.

آمریکا بارها به کشورهایی که قصد دارند به این بانک بپیوندند هشدار داده تا درباره تصمیم خود تجدیدنظر کنند.

چین اعلام کرده است که در صورت تصویب نهایی 12 آوریل این کشور عملا از اعضای بانک آسیایی خواهد بود.

۱۳۹۴/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...